Matlagning!

2kommentarer

Igår lagade jag och en jobbarkompis mat till våra arbetskamrater. Vi hade stormöte på kvällen och de flesta av alla nattare var på plats. Vi bakade bröd, grillade kyckling, gjorde coscos, två olika sorters kalla såser och sallad på gurka, tomat, rödlök med fetaost. Till kaffet gjorde vi en nyttig variant av chokladboll utan smör och socker. Kaloriinnehållet var ungefär detsamma men dessa små godingar innehöll massor av nyttigt för att ge mera ork för nattare. Det blev väldigt uppskatta av de flesta och många har skicka sms och även tackat då vi syntes i natt. Alltid kul att få uppskattning!  Hoppas att jag får möjlighet att fixa mat till flera stormöten.
Då var det fredag igen och efter lite sömn så blir det hundpromenad medans husse/matte är på sina jobb. Sedan får jag se ifall det blir lilla eller stora ön denna soliga dag. Jag börjar med att sova på saken.
 
 
 
Ha en bra dag!
 
:-)

2 kommentarer

S

29 Aug 2015 11:45

Mat är trots allt ett klassiskt sätt att bli populär på. ;) Men visst lyfter det stämningen med något gott att tugga på!

Kram!

Micke

29 Aug 2015 17:20

Tror vi borde ha nåt sådant med vår arbetsplats nån gång också...trevligt och kul. :)

Brukar bli middag ute på restaurang...inte lika kul tycker jag.
Jag kanske är tråkig? ;)

Ha de bäst.

Kommentera

Publiceras ej