God morgon! Vad sägs om en toast?

2kommentarer

Jag trodde inte det var sant när jag fick höra att man kunde äta mördarsniglar. Det var väl krögaren David Kallös om jag inte minns helt fel som hade lagat smörstekta toastskivor med snigelhack enligt personen som berättade för mig. Konstigt nog så har jag fått mycket mindre sniglar hos mig i år. Kan det bero på att jag hotade med att äta upp dem om de inte försvann från min trädgård när jag tröttande på dessa slemmiga kletiga små äcklen förra året. Helt ärligt så hade jag inte ätit av slempropparn, inte medvetet i alla fall, klöks bara jag tänker på det. Som tur är så vet man inte om all skit man stoppar i sig. Skulle du vilja äta en toast med snigelhack?
 
 
 
Månadens första inlägg!
 
:-)
 
 
 

2 kommentarer

S

01 Aug 2015 11:19

Har ätit deras kusin vinbärssnäckan, den klassiska franska snigeln med vitlökssmör. Nja. Tuggigt och inte så lockande. Visst, om nu inte mördarsnigeln inte är direkt giftig så går den väl att äta. Som vi fick lära oss när jag pluggade biologi: "finns det mat i naturen så finns det någon som äter den". Fast i just detta fall är denna någon inte jag!

Känns nästan skönt med augusti. Juli var rolig men stökig.

Kram!

Maria

02 Aug 2015 13:04

Nej tack! Jag är den förste att tacka nej. Bättre bli vegetarian på heltid. Är nog lite äckelmagad? :)

Kommentera

Publiceras ej