Det är inne med rostigt!

6kommentarer

Tänk så modern man är då! Mitt gamla mjölkakärl som min murgröna fått som bostad är hur het som helst nu i höst. Allt ska vara rostigt och det ska planteras i både grytor och stekpannor. Inte mig emot, jag tycker att både rostigt och blommor är fint. Ska se om jag kan hitta på något kul med allt rostigt som jag hittade då jag sågade ner en syrenhäck förra året. Tanken var att mina fynd skulle få åka till skoten men det har inte blivit av. Skrotet har stått där i syrenriset i så många år så grannen trodde inte ens att jag var född då mycket av skrotet kom dit. Och då kan ni fatta att det är länge sedan...... kanske jag skulle sälja rostigt skot på loppis? :-) Eller kanske ha kryddodling i den gamla järnspisen som står där.... eller göra ett modernt konstverk av alla gamla spikar och beslag som jag också hittade. Jag återkommer med kommande projekt, jag börjar med detta fotot.
 
 
 
Ha en bra söndag!
 
:-)
 

6 kommentarer

Anne-christine

07 Sep 2014 22:38

Visst är rostigt fint, och mycket kan man fixa och greja så det blir fint. Pyssel är jätteroligt.

En skön måndag till dig.
Kramkram.

AnnaKK

08 Sep 2014 09:16

Det ligger en gammal rostig järnspis i trädgården till ett ödehus här strax intill. Hade den inte varit så rackarns tung så hade jag kanske släpat hem den hit och gjort nån installation av den + växter...? :-)

Undrar om det inte är på G med koppar i inredningen igen nu!? Lagom tills man har gjort sej av med alla såna pryttlar som man inhandlade på loppis och dylikt senast det begav sej med det materialet... <:-) Att man aldrig lär sej att man ALDRIG ska slänga bort nånting!?!

Annika

08 Sep 2014 09:57

Nu fick du igång mig ordentligt. Nog har vi väl en del rostiga prylar liggandes i förråden. Kom just att tänka på det gamla strykjärnet som man värmde på spisen från mormors tid som ligger där till ingen nytta, nu åker det nog fram. Tack för iden.
Ha en fin Måndag.

Soffie

08 Sep 2014 21:28

Wow va fin den är...

Inger Maryissa

08 Sep 2014 22:18

så mysigt det ser ut
kram

Spanaren

09 Sep 2014 09:15

Då har vi varit moderna länge här i norr för här planteras det hej vilt i det som är gammalt och slitet. för några år sedan satte min svägerska en trasig tvättbalja över en växt, blev hur fint som helst. Brukar sätta sommarblommor i lite rostiga saker vid torpet men inte i år. Fin bild! Likaså den bilden av din dotter och hennes hjärta. Ha en bra dag/ kram

Kommentera

Publiceras ej