Korkad!

4kommentarer

Min store son var snabb med att ta fram kameran när vi var hemma hos min pappa för ett tag sedan när jag hittade den gamla korddynan jag hade på mig när jag lärde mig simma då jag var barn. Bara ett harskutt från tomtgränsen i mitt föräldrahem rinner Lyckebyån förbi, där bland näckrosbladen har jag lärt mig simma. Eftersom jag vet att min midja var väldigt smal på den tiden så kan man ju undra ifall pappa fick ta dynan två varv runt mig innan jag fick kliva i vattnet. Fram och tillbaka gick pappa där på kanten med repet som var fatsknutet i korkdynan och kommenderade mig att röra på armar och ben. Ja.....jag lärde mig simma, trots att jag nästan är säker på att pappa själv inte är simkunnig.
 
 
 
Simma lugnt!
 
:-)
 
 

4 kommentarer

Gittan

09 Oct 2014 18:27

Så skönt att lära sig simma och alla sätt är ju bra.
Kram.

Spanaren

11 Oct 2014 07:52

Så kul att få se dig och tacka din son för det/kram

AnnaKK

13 Oct 2014 08:05

Något liknande hade jag också virat kring midjan när jag lärde mej simma! :-D Har kvar det bältet än - på mitt är förresten korkbitarna insydda i ett "gråbrunbeiget" tyg. I mitt fall var det farfar som var simläraren. :-)

Inger Maryissa

16 Oct 2014 22:08

Men vad kul.....denna kork-dynan känner jag också igen från det jag var barn och skulle lära mig simma...
så kul att se den nu.
kram

Kommentera

Publiceras ej