Tur ska en tosing ha!

6kommentarer

Är så glad för idag hittade jag min kristallkula som jag så ömt packade ner inför min flytt från huset. Så nu sitter jag här och siar om framtiden och enligt den kan jag se att det ska fortsätta att snö ett tag till. Jag ser även att solen ska skina på lördag. På tal om snö så fick grannkommunen mest snö av alla kommuner i hela Sverige igår. Då måtte vi ha kommit på andra plats för det är sjukt så mycket snö som har kommit. Nog om vädret.
 
 
Loppisfynd är ju alltid kul. När dottern och jag var ute på en liten promenad när vi var i Australien så råkade vi se att de hade loppis in på en liten gata. Det var en välgörenhetsförening med prylar som andra hade skänkt som de hade till försäljning. Vi köpte en barnbok på engelska och så mitt fina billiga fynd som är en potta, passar ju bra till Lotta. Det fanns mycket fina grejer som jag gärna velat köpa men pottan var det enda som fick plats i bagaget. Härliga minnen som ploppar upp när jag ser min potta som jag har stående i badrumsskåpet med lite öron hänge i. Visst är den söt? Under pottan så är det en liten liten karta över Australien. Det lilla underlägget under pottan har barnbarnet Nea gjort till mig. Passar perfekt.
 
 
Så måste jag passa på att varna er för Bosse Bulldog, ger man honom pekfingret så snor han åt sig hela handen.
 
 

Med dessa rader så önskar jag er en trevlig kväll!
Nu ska jag och lurvret ut på promenad :-)

6 kommentarer

Micke

30 Jan 2014 17:47

Börjar bli rejält med snö här nu, fortsätter det ett par dagar till så snöar nog stan igen helt, hoppas jag iallafall ;)

Hur som helst, nu blir det soffan här..ha de bäst :)

Bosse Lidén

30 Jan 2014 19:09

Jag läste att ni fått extra mycket snö. Alltid kul med loppisfynd. Har man åkt så långt måste man tänka på vikten vid hemresan. Vad du skräms. :) Det var väl ingen kusin till mig eller Bosse Bildoktorn? :) Kram

S

30 Jan 2014 19:54

Jag vet inte riktigt om jag skulle vilja möta Bosse Bulldog - men annars fina grejer! Kul att fynda.

Egentligen har vi väl inte så mycket snö, men det blåser ju hela tiden så det blir stora drivor!
(Just nu spelar Rögle mot Karlskrona ;) ser på tv:n, spännande)

Kram!

Soffie

30 Jan 2014 21:32

Va fin den översta var å vad fint underlägg barnbarnet gjort åt dig, kram

Eivor

30 Jan 2014 21:37

Hej

Tack för din kommentar. Roligt att du vill titta in mer. Blev lite full i skratt, på ett positivt sätt, när bara en luva stack upp. Stackars lilla tomten.

Men ruggiga bilder på Bosse Bulldogg, honom vill jag inte möta. Det var fina bilder (jo då BosseBulldogg är fin han också.

Må så gott

Kram

Annika

30 Jan 2014 22:43

Gillar din fina kristallkula. Vi har nog fått lite snö jämfört med många andra har jag förstått. Men än hinner det ju komma. Önskar dig en fin Fredag.
Kramen

Kommentera

Publiceras ej