VIKTIGT!

3kommentarer

Något som är väldigt viktigt för oss kvinnor är att gå på de viktiga undersökningar som vi blir kallade till och dessa är, mammografi och gynekologiskacellprovstagningar. Var 9:e kvinna i Sverige drabbas av bröstcancer. Det är vanligaste cancerform för kvinnor. Därför är det väldigt viktigt med regelbunden mammografi så att cancern kan hittas i tid. På den gynekologiskacellprovsundersökningen  så kan man hitta cellprovsförändringar innan den har utvecklats till cancer. Tack vare att de flesta kvinnor som blir kallade på cellprovtagning tar sig dit för att blir undersökta så har livmoderhalscancer minskat kraftigt och blivit en ovanlig sjukdom.
Så nu är det bara till att vänta på resultatet.
 
 
Halva veckan har nu gått!
 
:-)

3 kommentarer

Spanaren

13 Feb 2014 09:46

Absolut och jag har gått på varje kallelse.
Fast jag tror att det var sista cellprovet som togs förra året eller ...
Ha en bra dag/kram

Spanaren

13 Feb 2014 10:46

Mejla mig din privata mejl på min blogg. Jag godkänner inte kommentaren så att andra kan läsa så det är lugnt. Du får ditt recept per mejl i så fall
/ kram

soffie

13 Feb 2014 20:41

hoppas nu allt är ok med den delen av kroppen!det är alltid lite oroligt då man väntar på svar, men så bra att vi får komma på dessa kontroller,
svar: vilka bra önskningar du har jag håller tummarna att de slår in, massor av kramar till dej och ha en mysig alla hjärtans dag imorgon!

Kommentera

Publiceras ej