Tankenötter!

2kommentarer

Efter långpromenaden med lurvret så blev jag lite sugen på att rensa i en av alla mina överfulla pärmar. Den där pärmen gav mersmak så nu är båda mina Billyhyllor urstädade och avtorkade. Fattar inte varför det ska vara så svårt att slänga gamla tidningar med alla dessa bantningstips, recept på festmåltider, träningstips för platt mage på 8 veckor till att virka vinterns varma schal . Önskar att jag kunde skriva "att nu är det gjort", men jag vill ju inte ljuga. Men för att inte verka allt för svag för mina tidningar så har jag i alla fall lagt en bunt i hallen som ska ner till återvinning om en stund. Hoppas jag, de är ju inte där ännu :-) Men..... jag hittade ett litet rött kuvert men tankenötter som jag kom ihåg att jag fick på jobbet för många år sedan. Många små vita lappar med massor av tänkvärda meningar att ha till hands när vardagen känns grå och tom.
 
 
Dagens tankenöt!
Tänk på en sak Du längtar efter att göra...
Bestäm Dig nu för när det ska ske!
Undrar om det har något med mina tidningar att göra....!?
 
:-)
 
 
 

2 kommentarer

Spanaren

05 Feb 2014 14:58

Fina änder *tack*
Städade för någon vecka sedan bland mitt bråte *ler* Fast än finns det bra-ha-saker kvar som bör gås igenom. Städar jag så är det snart likadant igen ... tydligen så trivs jag med mina ord och så vidare *ler*
Kan knappast tänka mig att du längtade efter att städa upp eller ... :-)
/kram

Anonym

05 Feb 2014 20:32

å vilket bra kuvert du hittade med tankenötter och vad roligt att du delar med dig av dem till oss:)

Kommentera

Publiceras ej