Sportlovskul!

7kommentarer

Nu börjar sportlovsveckan närma sig sitt slut, tråkigt nog, Det har varit mycket skoj att träffa mina stora barnbarn varje dag hela veckan. Pyssel, bio, fika hos minsta kusinen, kreativum, massor av skratt och mycket bus. När de stora barnbarnen och jag körde hem från Kalmar i tisdags då vi passat Ella som varit lite sjuk men nu var på bättringsvägen så tog vi William med oss hem till mig. Han tycker det är så mysigt att sova över samtidigt få lite egen tid utan småsyrrorna. Men nu efter en lång dag och ett varmt bad ligger han nerbäddad i soffan med ett spel på min mobil. Jag ska släcka ner om en stund så att han kan komma till ro, går ju inte att sova om mormor är uppe.
I dag har vi varit på Kreativum som ligger i Karlshamn ca 6 mil från Karlskrona och det är ett roligt ställe med massor av kul för alla sinnen. Tror nog att vi vuxna har haft lika kul som barnen. Kreativum är lagom stort så att barnen kunde gå runt själva och testa på lita av varje.
Så nu hoppas vi på att solen ska skina i morgon så att W och jag kan gå en kamerarunda till Wämöparken.
 
Linnea tränar min busiga hund!
 
Mot sängen!
 
:-)
 

7 kommentarer

S

20 Feb 2014 23:38

Underbart med barnbarn, då får man göra alla de där roliga sakerna man egentligen vill men inte kommer sig för som vuxen. :) Det låter som att ni har haft det riktigt mysigt. Hoppas på sol imorgon!

Kram!

Ailas

21 Feb 2014 06:37

Oj, så underbart! Efter dessa dagar är du minst 10 år yngre och tänk sedan på vilket härligt sätt det gick till!
Håller tummarna för att solen visar sig, men om inte... så bär ni ju i vart fall solen inom er. Ha det så buskul!

Kramar

Spanaren

21 Feb 2014 09:13

Gozzi verkar också njuta av att få ha extra bus. Mormor är också mer än nöjd hör jag *ler*
Njut och njut igen och så njuter du igen och igen osv.
Fin bild!
Trevlig fredag till dig och de dina/kram

Johanna - A dream as a model ♥

21 Feb 2014 19:32

låter ju trevligt, fin bild! :D

Anonym

21 Feb 2014 20:26

Å vilken härlig bild...va mysigt du haft det med barnbarnen, vi har sportlov nästa vecka då åker vi till Spanien!kramen

Micke

22 Feb 2014 09:11

Här har vi ju kört på en vecka efter lovet, ungarna verkar ha sprungit av sig då de varit ganska lugna denna veckan, några få slagsmål bara av lindrigare karaktär ;)

Kul med barnbarn, frugan har sju, trevligt att träffa dem ibland. :)


Ha så fint nu.

AnnaKK

23 Feb 2014 07:32

Jag har faktiskt aldrig varit på Kreativum, men det får jag kanske tillfälle till längre fram i livet - om jag också föräras med några barnbarn!? :-)

Vad jag minns från den egna skoltiden så var det just sportlovet som var det bästa lovet! Inga jobbiga helgdagar som segade till allt, och framförallt möjligheten att antingen göra precis vad man själv ville varenda dag på hela lovet, eller möjlighet att delta på olika spännande sportlovsaktiviteter. :-)

Kommentera

Publiceras ej