Mina Orkidéer!

2kommentarer

Min favoritblomma är orkidé. Just nu är fönsterbrädan som ett hav av vackra stora vita blommor. Långt innan jul började den första orkidéstänglen att blomma. Nu när jag sitter här och funderar så skulle vilja ha mina orkidéer hängande i glasamplar i mitt stora fönster. Tänk så vackert. Då skulle jag ju även kunna ha hela fönsterbrädan full. Dubbelt så många att glädjas åt. På så sätt så skulle jag även slippa ha gardiner. Då vet jag vad jag ska göra i morgon. Måste nog kolla så att gardinstången håller till mitt nya projekt. Lovar att ni ska få se när det är klart, om det nu är genomförbart.
 
 
 
Tisdagar måste vara bra dagar för lite sol!
 
:-)
 
 

2 kommentarer

Spanaren

04 Feb 2014 07:46

Första åren vi bodde i huset så hade jag ett blomfönster till min svärmors stora förskräckelse *ler* Det blir fint med ljus och blommor så lycka till/ kram

Inger Maryissa

05 Feb 2014 22:10

Så vacker bild !
och, Orkideér är så speciella och vackra blommor
och man blir ju så glad när man lyckas och de blommor
kramar

Kommentera

Publiceras ej