Längre dagar!

5kommentarer

När jag gick ut med hunden på eftermiddagen igår så var jag helt säker på att jag kollat fel på klockan. Klockan var halv fem och det var fortfarande ljust. Jag trodde inte på det själv förrän jag verkligen hade tittat en gång till.
Fantastiskt nu när man märker att det är ljusare längre om dagarna.
Idag går solen upp 07.41 och ner 16.42
För exakt en månad sedan så gick den upp 08.27 och ner 15.40
Tittar vi då en månad framåt så går den upp redan 06.34 och ner 17.43
Låter underbart härligt tycker jag!
 

 
Dagens tankenöt!
Innan du somnar.....
Sänd en tanke av tacksamhet till Dig själv
som gjort ditt bästa även idag.
 
Trevlig fredag mina vänner!
 
:-)
 
 
 
 

5 kommentarer

Spanaren

07 Feb 2014 09:34

Vacker bild som sätter igång fantasier!
Tack för ditt fina recept!
Ha en ljus och trevlig fredag/kram

S

07 Feb 2014 10:01

Åh, det låter trösterikt! :)

Kram och ha en bra fredag!

♥ Carina ♥

07 Feb 2014 12:19

Wiihoo!! Nedförsbacke mot våren :)

Gillar tankenöten :)
Kram och ha en fin fredag!

AnnaKK

07 Feb 2014 13:52

Härligt ljus i ditt foto!!

Och visst är det underbart att dagarna har blivit märkbart längre! :-) Fast jag funderar ändå på om jag skulle behöva nån slags tillskottsbelysning till mina chili-bebisar...? Anar att det kommer att bli en dyr historia att odla sina egna favoritgrönsaker! 8-X Ett rejält växthus står också högt på önskelistan... <:-)

Inger Maryissa

07 Feb 2014 16:42

Ja, det är så ljuvligt nu när det blir allt ljusare och längre dagar
och man märker stor skillnad redan nu
Kram

Kommentera

Publiceras ej