Frukostvanor!

3kommentarer

Tänkte på en sak när jag käkade min frukost igår efter natten jobb. Citronfil med müsli. ett knäckebröd med ost och en stor kopp te är det som serveras just nu hemma hos mig.  Borde dricka ett stort glas med vatten också men det blir inte alltid så. Jag har aldrig varit någon frukostentusiast innan jag började jobba natt, ett mål jag mer än gärna hoppade över innan. Plötsligt så var jag jättehungrig på morgonen även de mornar då jag inte hade jobbat. Mitt blodsocker mår ju betydligt mycket bättre av att jag äter på morgonen, men kan man inte äta eller man känner att varje tugga ger kräkkänsla då är det bättre att låta bli har jag tänkt. Mina funderingar vid frukostbordet igår var just att det finns de som käkar samma frukost varje dag år ut och år in. Vad enformigt det skulle bli ifall man skulle äta köttbullar och potatis varje dag i ett helt liv till middag. Jag är periodare, nu har jag kört fast på fil och knäckebröd, ett tag var det omelett och bacon, två ägg och knäckebröd en annan gång. Jag är inte mycket för smörgåsar, frallor någon gång i månaden är mycket godare tycker jag. Undrar om det är vanligare i den äldre generationen det där med att det ska ätas exat som det alltid har varit på bestämda tider. De är ju lönande för de som har sina trogna grötköpare eller vad det nu kan vara de har köpt för att äta till frukost i ett helt liv.  
 
 
Undrar om sonen packade ner solen och det fina vädret i sin resväska,
för det är bara regn hos mig :-)

3 kommentarer

Micke

11 Aug 2014 08:51

Jobbade ju natt många år där...det fick bli en hamburgare på morgonen, inte nyttigt alls men jag har aldrig varit mycket för flingor och sådant.

Idag blir det en macka på morgonen och en kaffe, det får räcka.

För trots allt är det som det sägs..frukosten ÄR viktig.

Ha de gott nu.

Annika

11 Aug 2014 09:48

Du har så rätt...varför äter man nästan samma mat varje morgon men varierar alltid middagens mat. Varför blir man inte less på sin frukost, för hos mig ser den ungefär lika dan ut varje dag. Är jag kanske lite bekväm?? Vi har sol och åter sol men lite svalare iallafall.
Kram på dig.

Anne-christine

12 Aug 2014 08:20

Frukosten är allt viktig, och oftast blir det ju samma. Nu är jag dålig på att äta på morgonen så det blir oftast en macka och kaffe.
Ha nu en toppentisdag.
Kramen och ett leende för här lyser solen.

Kommentera

Publiceras ej