Dubbelt upp!

7kommentarer

När sonen och hans sambo åkte iväg till Turkiet förra veckan för att fira hennes föräldrars födelsedagar så ställer jag gärna upp som barn och hundvakt. Riktigt lyxigt att bo i en stor lya med stor balkong och ett härligt badkar. Den lilla hunden som jag passar är inte så liten som man kan tro. Han mopsar gärna upp sig mot Gozzi och skulle han få så hade nog hans tandrad suttit som en tatuering på Gozzis hals. Som tur är så har Gozzi inte alls lust med att lägga energi på att vara stöddig mot en liten ettrig terrier. Men för att komma till sak så blir det dubbla promenader med hundarna för att kunna hålla dem isär, ifall jag inte har tur att lura med någon på en runda  förstås. Eftersom den lille även drar i kopplet hela tiden så är det kört med att ens prova att promenera med båda samtidigt. Dubbla promenader och så bor sonen högst upp i hyreshuset utan hiss, så jag kommer att vara på topp till blodomloppet i maj. Klart att ni ska få se en bild på lille Max!
 
En liten ulv i fårkläder!

Solen skiner,
"inte" hos mig idag!
 
:-)

7 kommentarer

Anonym

07 Apr 2014 10:24

Vilken söting han är lille Max. Oj, vilken motion du kommer att få. Ha nu en bra Måndag och hoppas att det blir bättre än det än det hos oss idag nu då du måste ut flera gånger per dag.
kramen

AnnaKK

07 Apr 2014 12:50

Ha-Ha!

Inte för att jag är helt säker på vad Max har för blod i sej, men han liknar en terrier och såna är vanligtvis inga småhundar - inte sett till humör och dådkraft iallafall! :-D

Nu läste jag en gång till, och ser då att det står i din text att det ÄR en terrier. Då så!!!

Då förstår jag exakt hur Gozzi kan ha det!! Och hur smidigt det antagligen är för dej att gå dubbla promenader istället för enkla innefattandes eventuella slagsmål... Den fina kondisen får du på köpet!! :-)

Hoppas du får nån/några inneboende i fladdermusholken i sommar!!!

Spanaren

07 Apr 2014 15:18

Vilken vacker lite ung herre!
Minns det där med dubbla promenader när vi hade både tik och hane. När tiken löpte så gällde dubbla prommisar. Annars så hade jag dem i ett skidbälte plus ett koppel plus ett flexikoppel. Ryker han inte på Gozzi inne? Tur i så fall/ kram

Spanaren

07 Apr 2014 15:18

Ps Parkoppel ska det stå och inte flexikoppel.

S

07 Apr 2014 16:51

Ja då har du händerna (och de stackars benen!) fulla. Men som sagt, finfin träning för kommande aktiviteter.

Kram!

soffie

07 Apr 2014 20:32

va fin hund och grått hos mej med idag spöregn halva dagen...vad gulligt av dej att hjälpa dem :) kramen å vad spännande med en fladdermusholk vad häftigt om det kommer några hyresgäster!

Anonym

08 Apr 2014 09:45

Jag förstår att du behöver sjunka ner i badkaret ibland för att samla energi. Vilken kondis du kommer att ha den 12:e maj. Kram Bosse

Kommentera

Publiceras ej