Ölands Skördefest!

8kommentarer

Nu är det full fart på Öland och massor av förväntansfulla besökare tar sig över bron för att uppleva och se vad ön har att erbjuda i helgen. Ölands skördefest pågår dygnet runt mellan 26-29 september. Det finns i princip något för alla, konstrunda, eldskulpturer, jättedockparad, fårets dag, bergspredikan, båtbränning, fyrverkeri och skördefestparad för att nämna något. Sverigemästerskap i pumpaodling, hönsbytardagar och pumpamusik på Solberga gård brukar vara väldigt poppulärt för många besökare. Så får man ju inte missa gräsklipparracet utanför Egbygården i Egby, det sitter inte en vanlig liten motor på vissa av de här gamla maskinerna. Skenet kan bedra med andra ord. Så vad väntar ni på? Jag sätter på kaffet så länge.
 
 
 
Nu önskar jag er alla en go och härlig helg.
Vi ses på Öland :-)

8 kommentarer

AnnaKK

27 Sep 2013 19:24

Åh, det låter både härligt och kul!! Och fint väder lär det ju bli hela helgen, om än lite kyligt. Mys på och njut av alla roligheterna!

Mina svärföräldrar hamnade ju på Öland ifjol vid den här tiden, utan att veta om i förväg att det var skördefest. Men de gillade det, och är på plats nånstans på ön igen nu! :-)

Maken och jag har inte varit på Öland på massor av år, så jag lovar att vi ska försöka ta oss dit nångång nästa år! Eller så får du komma och hälsa på oss när vi är på ställplatsen vid Senoren! ;-) Dit har vi ju hittat några gånger nu, och det blir säkert fler. :-D

soffie

27 Sep 2013 19:55

men å vad roligt ha en toppenhelg å vilken vacker bild på blomman

Glenn

27 Sep 2013 23:12

Hade varit najs att vara i Egby när hela Öland visar upp vad de har attt erbjuda. Synd att du pga din skada inte kan vara med på gräsklipparracet. tror att du med din vinnarinstinkt och din turboklippare hade varit en stark utmanare till segern.

Ailas

28 Sep 2013 17:33

Har besökt Öland vid skördetider endast en gång och det var trevligt... bortsett från att det faktiskt var alldeles för mycket folk! Men jag låtsas att jag var hos dig denna gång och fick mig en kopp kaffe. Tack så mycket!
Fortsatt trevlig helg!
Kram

S

28 Sep 2013 17:40

Båtbränning och hönsbytardag, det låter det! Jag har faktiskt aldrig varit på Öland, men någon dag ska det väl bli av. Jag skålar i kaffe här i Skåne så länge!

Ha en riktigt härlig helg
Kram!

Bosse Lidén

29 Sep 2013 14:11

Synd att det är så långt till denna avlånga ö. Roligt att läsa om allt som händer där. Hoppas du har det trevligt. Kram

TantGlad

29 Sep 2013 19:29

Så trevligt med skördefest, och att det finns något för alla. Man gillar ju liksom lite olika saker.
Då vi nu har söndag, så önskar jag dig en ny fin och bra vecka i stället lotta.
Pssss......Villken fin gul blomma på Bilden.
Nyvecka-Kramen från mig!

Kraaaam å tjingelingen på dig!

Mewana Design

30 Sep 2013 00:40

Nu har vi uppdaterat med många nyheter. Bl.a har vi fått in skal till Galaxy S3/S4, klockor och även lite trendiga kläder.

Följ oss gärna på Instagram för att ta del av unika erbjudanden (@mewanadesign)
Just nu har vi stor höstrea med upp till 80%!

Välkommen in! (:

Kommentera

Publiceras ej