Min favoritödla!

5kommentarer

Första dagen då vi kom fram till vårt boende i Mooloolaba så tog Dennis oss på en liten rundtur. Naturligtvis så ville vi se allt..hihi! Det var under vår promenad till surfingstället längs med den milslånga strandpromenaden vid Sunshine Coast som jag så dem första gången. De söta ödlorna som sprang runt, jag slet upp kameran och tog en halvtaskig bild....tänkte ifall jag inte skulle få se dem mera. För jag viste inte då att mina ödlevänner och jag skulle ses varje dag, så den första bilden är för länge sedan raderad. Om någon vet vad de heter så berätta gärna.
 
 
 
 
 
 
 
Då var det fredag och solen skiner
tur jag tog med den hem från Australien.
 
:-)
 

5 kommentarer

S

20 Sep 2013 14:32

Härligt du verkar ha haft det! :)

Ödlan - kanske en kragagam? Vanlig i Australien enligt Wikipedia.

Det måste vara en rejäl omställning att komma hem igen. Bara en stund på ett flygplan och så är man i en annan värld. Märkliga tider vi lever i...

Kram!

♥ Carina ♥

20 Sep 2013 18:04

Sorry, men jag kan inte säga att den var fin. Jag gillar inte ödlor. Kan ha något med min ormskräck att göra ;)
Kram och trevlig helg!

Ailas

20 Sep 2013 20:28

Hej och välkommen hem igen! Förstår att du fortfarande lever med blandade känslor och intryck så många som en påse restgarner. Allra minst.

Ödlan ja... Jag vet inte riktigt vad jag skulle säga... Fast nja, det vet jag. Fast, jag säger det inte. :)

Önskar dig en trevlig kväll och hoppas att du kommit över tidsomställningen.

Kram!

TantGlad

20 Sep 2013 22:06

Välkommen hem!
Ja solen har du nog allt tagit med dig, för idag har det varit så soligt och fint.
Vad mycket spännande du måste ha varit med om där borta. Villken läcker ödla, och barsk ser han åkso ut. Ja nästan lite mallig och högfärdig, men det kan ju bero på att han tycker han är så vacker hihihi.
Ha en jättefin helg nu!
Helgkram från mig!

Inger Maryissa

22 Sep 2013 22:01

Ödlor är så roliga djur tycker jag och denna du har fotat ser så rolig ut
Tyvärr vet jag inte vad denna heter
Kram

Kommentera

Publiceras ej