Att köra så det ryker!

0kommentarer

Efter bara en vecka i Sverige så har jag inte hunnit vänja mig vid att man måste ha mycket kläder på sig om man inte ska frysa ihjäl. Inte så smart att åka till Öland utan vintejackan när det blåst isande vindar. Kände mig som en skallerorm där jag stod och skakade av köld i Egby när jag tittade på gräsklipparracet. Nu har jag ju i och för sig fått höra under hela barndomen att hösten ska frysas in, men just frysa är inte min grej. Nog om detta! Kul var det iallafall att kolla på trimmade gräsklippare som nästan gick upp i rök. Hela helgen har varit jättetrevlig med allt som härliga Öland har haft att bjuda på och då får jag inte glömma att nämna min goa vedspris.
 
 
 
 
 
Gräsklipparbogsering
 
Utanför en av Kyrkorna på Öland stod prästen och hälsade alla välkomna......
 
 
....hoppas inte det var trädgårdsmästaren som satt i trädet.
 
 
De små kalvarna var nyfikna :-)
 
 
 
Trodde jag var smart när jag körde så sent som möjligt från Öland för att slippa köerna på Ölandsbron, så tror ni jag blev förvånad då köerna ringlade sig sakta sakta både från och till Öland. Blev lite fundersam då blåljusen blinkade och det stod massor av polisbilar och poliser som stoppade trafikanterna. Fick veta på nyhetena när jag kom fram till dottern att de letade efter mördaren som dödat sin barn i Stockholmstrakten. Rysligt!
 
Idag så har jag passat mina barnbarn på förmiddagen medan pappan sov och dottern var på jobbet. Eftersom jag inte är så brukbar så chillade vi mest, läste böcker, kollade på Pippi och käkade varmkorv med bröd.
 
Mormors lilla trollunge
 
Då var det kvällen igen!
Sov så gott och till er andra,
ha en bra natt!
 
:-)

Kommentera

Publiceras ej