Stenskott!

5kommentarer

För ett tag sedan så fick jag ett stenskott när jag körde hem från min dotter i Kalmar. Det small till som ett pistolskott då stenen eller dubben träffade framrutan. Jag ringde mitt försäkringsbolag som sa att de hade avtal med en firma, men den fanns inte i Karlskorna, närmaste var Kalmar. Så jag fick välja vilken firma jag ville. Idag kl 8 fick jag tid och de trevliga glasfixarna såg till att min ruta är hel och fin igen. Mitt försäkringsbolag tog hand om hela kostnaden, självrisken betalar man bara om hela rutan blir skadad och behöver bytas. Tack för det! Det lönar sig att fixa sitt stenskott direkt sa glasfixaren med ett leende, jag var inte sen med att le tillbaka som inte behövde betala någonting. Det finns stenskottssplåster att köpa, väldigt effektiva att ha liggande i bilen så skadan inte hinner blir värre innan den blir lagad.
 
Hade inget foto på en stenskottsskada, men två spöken på besök i Australien funkar också.
 
Onsdag och 8 plusgrader!
 
:-)

5 kommentarer

Spanaren

27 Nov 2013 13:38

Världen ler extra vänligt ibland hör jag *ler*
Stenskottsplåter ... tack för den uppdateringen.
Ha en bra dag/kram

AnnaKK

27 Nov 2013 13:54

Vet inte om jag borde önska mej ett stenskott av den sorten som spräcker hela rutan, men helt klart så skulle jag behöva en ny vindruta på bilen för den befintliga är fruktansvärt repig/sliten. Märkte jag inte minst igår när jag var ute och körde och solen stod lågt på himlen och träffade mitt rutan. Kunde knappt se nånting! 8-X

Anonym

27 Nov 2013 19:29

Vilka somriga spöken. Stenskottsplåster har jag nog inte hört talas om. Får nog se till att fixa såna, bra att ha.
Njut nu av Onsdagskvällen. Kramen

S

27 Nov 2013 19:40

Låter som du hade tur i oturen. Bra att försäkringsbolaget inte dummade sig. Såna plåster kanske vore något!

Kram!

Soffie

27 Nov 2013 21:42

Härlig bild, vi hade med varmt idag å sol så himla skönt 9+ :) å vad bra att försäkringen täckte stenskottet...

Kommentera

Publiceras ej