Långpromenad!

2kommentarer

Vilken underbart härlig promenad Gozzi och jag tog oss idag ner till Dyviks lövängar. Backe upp, backe ner, här är så kuperat och otroligt vackert på gamla Tyresö. Solen har värmt oss och vinden var nästan obefintlig. När vi kom hem efter 3 timmars promenad så smakade det mycket gott med lunchen som Annica fixat till. Nu så ska vi snart äta lite tårta, Annicas syster Yvonne fyller år i morgon, men vi firar henne idag istället. Snäll syster måste jag säga för hon hade tagit med en bok till mig. Boken heter "Ett ögonblicks verk" och är skriven av Anders Paulrud. Boken handlar om Axel som växer upp på trettiotalet i Karlskorna. När han livssituation drastiskt förändras genom faderns död och den andre broderns svek fattar han ett beslut: han ska emigrera till Amerika. Men Axels kommer aldrig så långt för i Köpenhamn sviker modet honom..... mer om boken kommer jag att berätta senare. Jag måste ju läsa ut den boken som jag håller på med först.
 
 

 
 
Önskar dig en trevlig fredagskväll!
 
:-)

2 kommentarer

S

08 Nov 2013 19:58

Hoppas tårtan var god och att boken ska intressera! Det ser ut som knoppar på bilden - naturen vet väl att det faktiskt är april igen, rätt vad det är.

Ha en fin helg
Kram!

TantGlad

10 Nov 2013 22:09

Härligt med långpromenader för man känner sig som pånyttfödd på nåt sätt.
Boken verkar intressant tycker jag.
Nu hoppas jag att du får en ny fin och skön vecka.
Varma kraaaamar och natti natti från mig.

Kommentera

Publiceras ej