Hus 41 av 100!

1kommentarer

Den 15 mars 2010 invigdes nummer 41 av 100 hus 2013. Hotellet med sina 180 rum ligger väldigt vackert vid fisktorget i Karlskrona. Bara ett stenkast från ingången till hotellet kan man ta sig med båt till Karlskronas skärgård. Mycket väsen blev det både inför byggstart och under tiden som hotellet byggdes. Många tycker att fasaden är gräsligt ful och opassande.
 
 
 
 
Det stora trädäcket som syns här på bild är en mötetsplats då vädret är passar för utomhus häng.
Hade jag backat 50 cm till då jag fotograferade så hade jag hamnat i vattnet.
 
Jag tycker fasaden är väldigt vacker :-)
 
 

1 kommentarer

Jah Hollis

04 Nov 2013 19:18

Jag har sett betydligt värre nybyggen än detta. Tycker det passar rätt bra i den där karga omgivningen.

Kommentera

Publiceras ej