Glöggfest!

3kommentarer

Här sitter jag och gottar mig, glögg och pepparkakor. Bläddrar i mina böcker som jag lånade på bibblan idag. Jag älskar verkligen biblioteket, kan gå där och kolla bokryggar hur länge som. Hade mitt minsta barnbarn med mig så vi stannade inte så länge, men hon verkade också gillar bibblan så vi kommer att gå dit fler gånger. De hade bokloppis där idag så jag ska dit en runda till i morgon med mina stora barnbarn. De läser som tokar allt de får tag på så då passar det ju bra att köpa billiga böcker som de kan byta med sina kompisar sedan. När mina stora barn var små så hade vi bokbussen som kom varje vecka. Väldigt trevligt att strosa runt i bussen medan barnen satt på golvet och bläddrade. Kassvis med böcker med allt från drakar till små prinsessor har vi släpat hem för att läsa som godnattsaga. Bokläsningen är en trevlig syssla. Ett tag så provade jag med cd-böcker men det var inte samma grej så jag håller mig till vanliga blädderbara böcker istället.
 
 
 
Solen tittade fram idag!
Ljuvligt!
 
:-)

3 kommentarer

AnnaKK

14 Nov 2013 10:30

Ja, tänk vad lite solsken gör med sinnet - om man så bara får se det på bild! :-) (Och det får man nog nöja sej med idag, för åtminstone här tvivlar jag på att solen kommer att visa sej nåt... Fast hoppas jag har fel om den saken, förstås!!)

Det är inte försent att åka till julmarknaden på Huseby - den pågår ju idag, imorgon och hela helgen också! :-)

S

14 Nov 2013 11:14

Skönt med lite sol, om än blek.

När jag var liten var biblioteket min fritidsgård (jag var nörd). En bra bibliotekarie är guld värd! Hoppas barnbarnen får lite rolig lektyr.

Kram!

Spanaren

15 Nov 2013 13:16

Hur var boken från mig? Ointressant eller inte ;.)
/kram

Kommentera

Publiceras ej