Dyra soppåsar!

4kommentarer

En tag så var jag väldigt duktig att ta med tygkassar då jag skulle handla eftersom att jag tyckte det var en onödig kostnad med plastkassar samtidigt som jag bidrar till miljötänket. Men så hände det allt som oftast att jag glömde mina tygkassar och då var det ju lätt att försvara min glömska med att tänka, en soppåse behövs ju alltid. Men nu får det vara slut med detta för att en plastkasse kostar 3 kr i mataffären. Hutlöst dyrt tycker jag. Kostnaden för plastkassen har de säkert redan lagt på många gånger om på de varor som jag bär hem. Så nu ligger tygkassarna i bilen. (Ska bara komma ihåg att bära med dem in i butiken också :-)
 
Konstiga utväxter på min magnolia!
 

Redan onsdag!
 
:-)
 

4 kommentarer

S

20 Nov 2013 20:12

Vilka aliens där på bilden!

Jag brukar ha en hopvikt nylonkasse från Ikea i handväskan, och i bilen ligger ett fång med papperskassar för mer avancerad shopping. Gäller som sagt att komma ihåg att ta med dem in! men det blir en vana.

Kram!

Annika

21 Nov 2013 15:56

Bra där. Tänk så många gånger jag tänkt samma sak men.....Nu ska här oxå bli skärpning.
Kram på dig.

Anonym

21 Nov 2013 22:28

Men oj.....3 kronor för en plastkasse är verkligen dyrt.
får kolla mina senaste kvitton och se vad jag har betalat...
Kanske jag skulle börja med tygkassar också, som dessutom är bättre för miljön
Kram

Eivor

23 Nov 2013 00:17

Hutlösa priser. Själv har jga rullator så det är bara att lägga i korgen. Perfekt.

Det var verkligen konstiga utväxter du fått på din Magnolia. Men ibland kan det bli fina blommor av dem.

Tack så mycket, flyttar i morgon. Kommer just på kopplingar för TV och dator min brorsa dragit ledningar i taket. Hoppas svågern som kommer kan fixa det. Annars blir här ingenting på ett tag. Men jag hör av mig när jag är tillbaks. Har en superteknisk dotter som också är med så det går nog bra.

Kram

Kommentera

Publiceras ej