Hus 17 av 100!

2kommentarer

Av 100 hus 2013 har jag nu kommit till mitt 17;de. Idag presenterar jag huset där jag hade min första egna lägenhet. Då kallad Blå huset och som var personalborstad till de som jobbade på Gullberna sjukhusområde. I detta huset samsades läkare, föreståndare, sjuksköterskor, skötare, undersköterskor, vårdbiträde och städpersonalen. Nu är det gruppboende och en del är eller har varit studentlägenheter.
 
 
Det är inte bara jag utan även Carl-filip Bernadotte som bott här, tror försvaret hade några lägenheter här då.
 
:-)

2 kommentarer

soffie

30 May 2013 20:32

vad kul att få se vart du har bott:) må gott

Jah Hollis

01 Jun 2013 20:17

Intressant att man samlade så många olika yrkesgrupper från sjukhusverksamheten i samma bostadshus. Och det är många hus i dag som görs om till gruppboenden och studentlägenheter.

Kommentera

Publiceras ej