Mangomonster!

3kommentarer

 
I vår familj finns ett mangomonster, detta lilla monster kan sätta i sig hur många mango som på en dag ifall han hade fri tillgång. Det är inte så många år sedan jag bekantade mig med denna mycket goda frukt. Nu mera så köper jag den ofta för att njuta av det söta köttet.
 
Mangon är en frukt som innehåller antioxidanter, bland annat typen av antioxidanter som skyddar synen. Mangon är en växtart i familjen sumakväxter. Man tror att Mangon började odlas för 4000 år sedan. Mangon är Pakistans och Indiens nationalfrukt och används flitigt i dryck och matlagning.
 
:-)

3 kommentarer

AnnaKK

23 Feb 2013 13:33

Det är väl först nu på senare år som den har blivit vanlig i butikernas fruktdiskar? Köpte min första sån i fjol - men sedan dess har det blivit fler. :-)~

Tentan slipper jag nu att se på si så där tre veckor - men när den kommer i retur så hoppas jag ju innerligt att den åtminstone inte är underkänd! 8-X

Mia

23 Feb 2013 22:01

Älskar mango också... har ätit helt färska, ännu mer underbart!

Inger Maryissa

24 Feb 2013 19:09

Mango är jätte-gott så jag förstår mycket väl att lill-killen kan äta så mycket som helst av dem
Och nyttigt är det ju också
Kram

Kommentera

Publiceras ej