Sven har bråttom hem!

7kommentarer

Stormen Sven drar fram och vi ska hålla oss inne. Här blåser det något kolossalt och Polen färjan låg fortfarande kvar på Verkö när jag var ute med hunden för en stund sedan. Det gällde verkligen att hålla i både hatten och hunden när Sven blev för närgången. Ingen snö här i Karlskrona, men det har regnat rejält under eftermiddagen. Bara för en stund sedan så brakade det till utanför så jag nästan satte mitt goda te i halsen, hoppas inte att det var något allvarligt. Det visar sig väl i morgon.
 
 
 
Hur har Du det i blåsten?
 
:-)
 
 

7 kommentarer

Soffie

05 Dec 2013 22:59

Verkar inte alls bli så farligt med blåsten här i Karlstad,hoppas bara att det inte blir kallt så regnet vi har blir snö...kram

TantGlad

06 Dec 2013 09:12

Här i sundsvall har vi inte drabbats av sven, men vi har fått rätt mycket snö under natten.
Lite mysigt med snö tycker jag nog allt det är, men i lagom mängd.
Snöar nu åxo.
Hoppas du inte blåst bort med din söte vovve nu!
Jag får kika in här och kolla att allt är bra med dig.

Fredagskraaaaaam från mig!

AnnaKK

06 Dec 2013 10:44

Vaknade upp med STRÖM på klockradion i morse - DET hade jag knappt väntat mej, med tanke på hur det brukar bli här när det blåser. Men Sven var inte så farlig - skönt nog! :-)

Ca fem centimeter snö tappade han av när han drog förbi, och det gillar jag väl si så där... I Hässleholm (har varit där med dottern innan i morse, för hon skulle till sjukgymnasten) var det så gott som snöfritt och det tyckte jag faktiskt såg trevligare ut! :-)

Önskar dej en fin helg!!

Ailas

06 Dec 2013 13:15

Sven är som så många män: Han försöker och försöker... :) Skrev precis ett litet inlägg om honom, jag också.

Var rädd om dig och sötenosen när ni är ute.

Kram och trevlig kväll!

Patricia♔ ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

06 Dec 2013 14:10

Jag tycker att stormväder kan vara väldigt mysigt om man bara ska vara hemma inne, synd bara att de förstör så mycket.

Inger Maryissa

06 Dec 2013 17:04

oj, vilken förödelse en storm kan göra i bl.a. en skog...
och har hört att denna storm Sven drog / drar fram ganska obarmhärtigt också
och hoppas den inte ställer till det alltför mycket hos er
Här i Stockholm har de sagt det kan komma en hel del snö och blåst, men ännu så länge har jag inte märkt av det här där jag bor
kram

Mia

07 Dec 2013 11:40

Sven har gett upp. Han orkar väl inte hur mycket som helst, även om han jobbade på bra!

Snart går vi åter mot ljusare tider, något att se fram emot!

Kommentera

Publiceras ej