Med eller utan kött?

3kommentarer

Har lite svårt för att tänka mig ett julbord utan köttprodukter. Vi äter alldeles för mycket kött i Sverige. Jag kan nog påstå att jag inte är en av de som äter 85 kg kött per år. Jag har inga problem med att äta vegetariskt en eller två dagar i veckan utan någon som helst uppoffring, men att vara utan kött på julbordet vet jag inte. Även om vi i vår familj inte äter traditionellt julbord så kan jag inte vara utan julskinka och annat köttigt. Kommer ni ihåg kampanjen 2009 om en Köttfri måndag? Undrar om det gav någon effekt.
 
En saftig hamburgare kan ju vara gott någon gång ibland!
 

Blir det något köttigt på ditt julbord i år?
 
:-)
 

3 kommentarer

soffie

04 Dec 2013 20:59

jag har börjat mer och mer utesluta kött jag gillar det inte alls så mycket längre sen tycker jag det är så mycket knepigt i det. men jag vet inte om jag kommer att avstå helt. men finns det vegetariskt alternativ så tar jag hellre det, kramen

TantGlad

04 Dec 2013 21:19

Har märkt jag blir väldigt trött,slö och mätt av kött. Äter inte mycket kört alls men jag vill ändå äta lite kött på t,ex julbordet.
Ha en finän fortsatt kväll nu vännen.

Kramen från ett 9- kallt sundsvall.

Kramen!

kaffehörnan

05 Dec 2013 22:10

Wow så mycket kött om året, jag säger mata in :)

kram

Kommentera

Publiceras ej