Hej mitt vinterland!

7kommentarer

Sven tyckte att det var så trevligt i denna delen av landet att han stannade kvar. Utanför blåser påsar och annat bråte runt och de två stora ekarna utanför mitt fönster vinkar med sina enorma grenar. Inne sitter jag och njuter av mitt nya julte som inte smakar glögg eller andra typiska julkryddor utan nougat, dekorerat med silver och guldkulor. Farligt gott! Gozzi har inte fått någon långrunda idag utan bara det allra nödvändigaste. Så han är lite sur på Sven, han så väl som många andra. Försäkringskassan ringde idag, så nu fick nog min nya handläggaren en trevlig helg medan min är förstörd. Men ingen mening att hänga läpp för det, de gör väl bara sitt jobb kan jag tänka. Så jag tar en kopp te till och fortsätter med det som jag håll på med innan samtalet. Läsa min bok. Jag hittade en bra bild som jag kan känna en viss likhet med :-)
 
Hahaha...!!!
 
Ha en go fredag alla!
 
Kram

7 kommentarer

Mia

06 Dec 2013 16:51

Vad konstigt... Sven är ju här i Jönköping... Hur kan han vara hos dig!? :-)

Jag hoppas att Sven inte vill dejta någon av oss hela helgen, jag önskar dig en trevlig andra advent-helg!

S

06 Dec 2013 17:24

Sven har en svans kvar här i Skåne. Brrr. Nougat-te låter väldigt smaskigt! Lycka till med myndighetssnurren.

Kram!

Patricia♔ ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

06 Dec 2013 19:12

sv: Tack. Jag fick hem mössan idag, den var jättesöt:)

Patricia♔ ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

06 Dec 2013 19:23

sv. tack för ditt beröm:)

Soffie

06 Dec 2013 22:02

Hos mej fick vi lite snö men nästan ingen blåst klart det blåste men inte så mycket som det har gjort på andra ställen. Kramen

Spanaren

07 Dec 2013 08:44

Måste bli bättre på att titta in hos dig för nu har jag missat fina foton ... igen :-) En fin svan, skog som har blåst ut, fin familjebild och mycket mera.

Vad är det som strular? Är du helt eller halv sjukskriven eller ...

Förstår Gozzi och attans vad det har blåst i nedersta Sverige. Fin guldfisk!

Ha en bra lördag och glöm FK under helgen/kram

Inger Maryissa

07 Dec 2013 17:17

Här i Stockholm blev det inte så mycket med blåst och snö som på flera andra platser och speciellt söderut
där denne Sven härjade "ganska" vilt...
trist med besked från F-kassan som förstörde din helg.
skickar dig en stor kram

Kommentera

Publiceras ej