1 Advent!

6kommentarer

Första ljuset i adventsljusstaken är tänt denna första söndag i december. Ute är det vackert med allt som lyser upp i mörkret. Tyckte att jag skymtade tomten sökande efter de snälla barnen bland husen när jag var ute och gick med Gozzi. Nu har teet fått dra sig en stund och en surdegsknäckemacka med skinka och senap väntar på att få stilla min hunger. Tog en tugga bara för att kunna skriva att det var himmelskt gott.
 
Man tager vad man haver sa tomten när inte renen var ledig.
 

Hoppas du också haft en bra dag!
 
:-)

6 kommentarer

soffie

01 Dec 2013 18:59

hihi vilken gullig (ren):) ha en fortsatt fin adventskväll

♥ Carina ♥

01 Dec 2013 20:22

Hihi söt... ren!
Jag har haft en mysig dag med gubben. Varit på julmarknad och fikat på café :)
Ha en fin kommande vecka!
kram

Bosse Lidén

01 Dec 2013 20:52

Surdegsknäckebröd. Det var något nytt. Jag har äntligen börjat gilla surdegsbröd. Kommer hästen från Spanska ridskolan? Alla sätt är bra utom de dåliga.
Blåsiga adventskramar

S

01 Dec 2013 22:49

Haha, tjusig ren! Det där med surdegsknäcke låter inte så tokigt. Jag ska ge mig på saffransbrödet imorgon, har inte varit så stor vits att baka när jag bara varit ensam i helgen, men nu ska min man få dem när han kommer hem från resan imorgon. :)

Hoppas på god fortsättning av advent!
Kram!

kaffehörnan

02 Dec 2013 00:38

vad snygger bild

Spanaren

02 Dec 2013 07:10

Så söt jultomtehäst *tumme upp*
Fin bild på fågel också!
Tjuväter du redan skinka ... oj så gott *mums*
Ha en bra dag/kram

Kommentera

Publiceras ej