Skärgårdsfesten!

8kommentarer

Mellan den 1-3 aug pågår skärgårdsfesten inne i Karlskrona centrum. Staden fylls av musik och andra trevliga aktiviteter, mycket är gratis men en del kostar pengar. I det vackra vädret som bjuds kan man ta en tidsresa i vår skärgård, göra ett strandhugg i en vikingaby i Valshall, på vägen tillbaka så stannar man till vid Aspö Mad för att njuta av Skärgårdssextetten medan en mumsig sillmacka passera din gom. Tröttnar man på att åka båt eller trängas med andra så kan en helikoptertur visa allt som du missat till fots. För min egen del så öppnar jag fönstret till dotterns lägenhet och så är jag en dela av festligheten men på behörigt avstånd från tacklingar eller andra farligheter. Döttrarna uppdaterar om allt roligt som händer på stan med jämna mellanrum så jag missar inget.
 
 
Hoppas ni andra har lika fint väder som jag!
 
Snart blir det trösteglass, i stora lass :-)

8 kommentarer

Bosse Lidén

02 Aug 2013 16:31

Du verkar vara vid gott humör. Med hjälp av trösteglass och underhållning från ett öppet fönster kommer ditt tillfriskande att skyndas på. Jag satt och tänkte. Jag har ingen aning om vart du ska resa men jag tänkte på termen; tur i oturen. Hade din olycka hänt om ett par veckor hade du kanske inte kunnat åka iväg. Ps. Glöm inte gnälla lite extra om du blir mer glassugen eller vill ha hjälp med någon tråkig uppgift.

S

02 Aug 2013 18:04

Trösteglass är bäst! Förhoppningsvis blir detta en engångsföreteelse och du kommer vara på fullt språng vid nästa års festival. Bra att du har en informatör i alla fall. Det verkar vara en vacker stad.

Kram och krya på dig!

TantGlad

04 Aug 2013 09:56

Lite tryggare att uppleva festen på ett säkert avstånd känns det som.
Helikoptiker lät spännande. Fast......jag är höjdrädd som bara den.
Mmmm......vad smaskigt det låter med sillmackan som passerar din gom och nu äter ju jag inte ens sill. Glass i Stora lass låter bättre.
Krya på dig nu vännen.
Varma solskenskramar från mig.

TantGlad

04 Aug 2013 09:56

Lite tryggare att uppleva festen på ett säkert avstånd känns det som.
Helikoptiker lät spännande. Fast......jag är höjdrädd som bara den.
Mmmm......vad smaskigt det låter med sillmackan som passerar din gom och nu äter ju jag inte ens sill. Glass i Stora lass låter bättre.
Krya på dig nu vännen.
Varma solskenskramar från mig.

TantGlad

04 Aug 2013 09:57

Hoppsan nu vart det två lika kommentarer igen. Skicka från Mobil och trycker lite för mycket hehe

AnnaKK

05 Aug 2013 07:49

Usch, vad jag tycker synd om dej!! Inte sjutton är det så där man vill uppleva stadsfester ju! :-( Men hoppas det gör nytta för läkningen att ta det så där lugnt. Och tur att du har lite konvalecenstid på dej inför resan!! Håller tummar och tår för att du ska vara smärtfri då!

Mia

11 Aug 2013 11:51

Sådana festligheter är trevliga! Och tur med vädret hade ni också... ;-)

Bosse Lidén

11 Aug 2013 14:10

Du är väl på väg åt rätt håll? Inget bakslag? Det var bara Dr Bosse som undrade.

Kommentera

Publiceras ej