Vink vink till Silvia!

7kommentarer

Det blev inget besök på ABB och kunga tittande för min del igår. Mina stora barnbarnen ringde och sa att de hade fått vinterkräksjukan och då tänkte jag att vilan efter nattens jobb betyder mera för mig.
Men i en annan del av Karlskrona stod en liten flicka på lite mera än 3 år med sin mamma, lillasyster, kusin och moster och väntade på att få se Kungen och Drottningen.
På håll kunde de se hur Kungen och Silvia vandrade runt och vinkade. tog i hand och fick blommor. Men den lilla flickan hon började frysa så de började gå hemåt till hennes mosters lägenhet. Vad hände då! Kungabilen kom körande och Silvia satt där så galant och vinkade. Den lilla flicka ställde sig och började vinka åt Drottningen, samtidigt som hon ser flickan som vinkar så vänder hon sig emot henne och vinkar bara till henne. Såååå glad och lycklig för vinkning som hon sedan berättade om hela kvällen.
Och till dig Silvia säger jag " Tack för din vänlighet".
 
Mormors busunge
 
En ny vecka knackar på dörren
förhoppningsvis med en hel del sol och mysiga vårdagar.
 
Önskar dig en fin fortsättning på söndagen :-)
 
 

7 kommentarer

TantGlad

07 Apr 2013 17:19

Silvia vår drottning är väl vacker. Jag fick se henne på 3 meters avstånd 1986 och gud så lycklig jag var.
Ha nu en jättefin kväll. Här snöar det jiiiiippiiii.
Kramar från mig. VINK VINK!

TantGlad

07 Apr 2013 17:19

Silvia vår drottning är väl vacker. Jag fick se henne på 3 meters avstånd 1986 och gud så lycklig jag var.
Ha nu en jättefin kväll. Här snöar det jiiiiippiiii.
Kramar från mig. VINK VINK!

Annika

07 Apr 2013 19:37

Ja där ligger Silvia på plus. Aprilväder har vi minsann, men det blir nog vår här oxå så småningom. Men mitt tålamod börjar ta slut nu. Ha en fin avslutning på helgen.

Annelie

07 Apr 2013 20:23

Tänk va en liten vink kan värma min älskade lilla bönan!

soffie

07 Apr 2013 20:52

å va roligt för lilltjejen att hon fick se kungaparet å att de vinklade åt henne:)hoppas nu de stora barnbarnen kryar på sig snabbt från kräksjukan, kramen

Viktkamp

07 Apr 2013 20:56

Blir helt varm av glädje i hela kroppen =)

Ullsag

08 Apr 2013 00:30

Det måste vara en stor lycka för en liten go tjej.

Typiskt att när motiven man väntar dyker upp så har man inget att föreviga med. Men det kommer nog fler ekorrar. Jag hade en som verkligen klängde på mig i somras, det var underbart och då var kameran med.

Kram

Kommentera

Publiceras ej