Svindlande summor!

2kommentarer

Hörde på radion inatt om killen som vunnit över 200 miljoner kronor, otroligt mycket pengar. Grattis till honom!! Det skulle inte kunna vara möjligt att vinna så mycket pengar. Det är ju så stora summor så de är ju knappast inte hanterbara. Inte utan att den kittlande tanken dök upp där i nattmörkret..."tänk om det varit jag". Jag vet en bonde som hade fått besök i alla fall, med undran över hur mycket en viss tomt vid en liten sjö hade kostat. Där hade jag byggt ett litet hus, köpt en hund till och så hade jag jobbat när det passade mig. Min bostadsrätt hade jag skänkt bort till en hårdrockare, det är nog vad denna fastigheten behöver. Får nog köpa mig en lott idag, för det är ju inte så lätt att vinna om man inte har någon.
 
Jag hade köp ett nytt stativ också och en kameraryggsäck
 

Vid närmare eftertanke så kan man vara rik på så mycket annat än pengar!
.....men vad hade du gjort med pengarna?
 
:-)

2 kommentarer

Spanaren

23 Apr 2013 11:32

Det var på Lotto som mannen hade spelat och får 100:- Det tog ett litet tag innan han gav sig till känna och det förstår jag ;-)

Renovera både här och där. Säkrad är ålderdomen. Maken skulle få gå i pension för att slippa slita.

Köpa alla de saker som jag vill ha som t.ex en fin kamera med stativ mm *ler*

Fast jag har gott om fritid och är rik på det sättet men att få göra om lite skulle inte skada/ kram

Inger Maryissa

23 Apr 2013 20:02

Ja, det är en hisnande summa denne person vann, och jag tycker nog det är lite väl mycket
bättre vore det ju om summan delades upp i mindre summor, så fler kunde få vinna
Och visst händer det här också att jag ibland fantiserar om vad jag skulle göra om jag vann en större summa pengar.
men det lär nog aldrig hända....
Kramar

Kommentera

Publiceras ej