Strejken avblåst!

5kommentarer

Efter timmar av överläggning är nu båda parter överens och säger ja till budet - som innebär ökad lön och bättre arbetsvillkor.
Avtalet gäller från den 1 april 2013 till 30 april 2016 och är inte uppsägningsbart.
Löneök med 550 kr april 2013, 550 kr april 2014 och 600 kr april 2015.
Sammanhållen arbetstid, bort med oavlönade håltimmar.
Föräldraförsäkringstillägg ska ökas från 150-180 dagar samt rätten att få gå på mödravårdskontroll två gånger på betald arbetstid.
Minskning av antalet visstidsanställda, lätta att få högre lön som visstidsanställd.
.......läste något om höjt OB också, men hittade inga siffror.
 
 
Skönt att den där strejken inte blev av i alla fall!
 
:-)
 
 
 

5 kommentarer

♥ Carina ♥

28 Apr 2013 20:37

Vad bra att du uppdaterar mig. Undrar hur det blev med ob. Lite intressant då jag alltid jobbar obekvämt :)

Sv: Ja du vännen... en Ölandsresa finns ju på min lista på "resmål jag vill besöka" frågan är bara när... :)

soffie

28 Apr 2013 21:42

skönt att det inte blev strejk,
svar jag hittade 10 stolpar i helgen å det blev 3,5 timmars sammanlagd promenad:)
vilken vacker bild.

Inger

28 Apr 2013 21:56

Ja det var verkligen skönt att det inte blev strejk.
Personalen i vården är värda varenda öre de får påökt, Det borde vara mera.

Eivor

28 Apr 2013 22:54

Ja det var skönt att det inte blev strejk.
Tack för din kommentar.
Nja jag tog intet illbaka inlägget bara att det lät som en anklagelse. Och jackorna tar jag inte in igen.. Jag har tagit in vår-och höstjackor fodrade och det räcker bra för här är ganska varmt nu. Brukar vänta tills i mitten av maj annars då det är dags för kofta eller tunna jackor.
Ingen "sjuka" blev det heller tack och lov.

Ha nu en fin kommande vecka

Kram

Spanaren

29 Apr 2013 07:56

Grattis till att ni fick upp det :-)
Fina bilder och en helt bedårande flicka som är ditt barnbarn/ kram

Kommentera

Publiceras ej