Sparris är så gott!

3kommentarer

Färsk rostad sparris med parmesan och pinjenötter.
Hur lätt som att äta mer än en portion av denna läckerhet.
 
Prova du också!
 
2 portioner
½ dl pinjenötter
½ msk saft av 1 citron
2 msk olivolja + 1 msk att rosta i
1 knippa sparris
flingsalt
50 g parmesanost
 
Rosta pinjenötterna i en het stekpanna.
Blanda ihop citron och olivolja.
Rosta sparrisen i 1 msk olivolja i en het panna.
Fördela sparrisen på två tallrikar.
Ringla över citronolja, strö över lite flingsalt och toppa med hyvlad
parmesan och pinjenötter.
 
Glömde att fotografera innan magen fick sitt, så det får bli en bild från min nattfotografering istället.
 
 
 
 
Nu blir det glass till efterrätt :-)
 
 
 

3 kommentarer

TantGlad

12 Apr 2013 21:27

Tack för receptet det måste jag prova. Fin bild har du åkso. Kikar in för att önska dig en fin helg och många många kramar från mig!

Marie-Louise

12 Apr 2013 23:14

Jag är så där konstig att jag tycker inte att sparris smakar något...
Svar: Ja då tänker vi lika kring planerat/oplanerat. Och visst kan oplanerade vara precis lika älskade <3 Kram

Mia

13 Apr 2013 08:51

mmm instämmer. Sparris ÄR gott! Testar nog ditt recept. Tack på förhand!

Kommentera

Publiceras ej