Det var mycket lättare förr!

4kommentarer

Jag håller på att bli galen på alla dessa inställningar på kameran. Övning ger färdighet sägs det men det är väldigt lätt att bara vrida några snäpp på funktionsratten och allt är som det var förr. Jag har ju gått två fotokurser nu så det börjar ju lossna lite från att ha varit totalt nollad vad det gäller slutartider, skärpedjup och exponeringskompensation. Har man då som jag fotograferat hela livet men kört den enkla och förinställda läget så får det väl ta sin tid. Oftast är det väldigt kul att ratta själv men vissa dagar så är man på väg att ge upp....och en sådan dag är det idag.
 
Eftersom alla dagens bilder hamnade i papperskorgen så får det bli blåsippor från gårdagen.
 
 
 
Nu ska jag läsa på lite i användarhandboken inför morgondagens
fototripp. Jag får väl ge det ett par dagar eller månader till :-)

4 kommentarer

Ailas

22 Apr 2013 18:38

Jag kunde just tro att du gått fotokurser! Du tar så fina bilder. Har du köpt en nu kamera? En riktigt avancerad, kanske?
Jag har en relativt ny en och kan inte heller inställningarna. Kör mest AUTO... enklast så. :)
Men skulle vilja lära mig mer.
Hört talas om http://www.worth1000.com/
Vore kanske något för dig?

Kram

soffie

22 Apr 2013 21:02

jag har en enkel liten kamera som inte alls är så mycket inställningar men jag skulle gärna vilja ha en sån systemkamera och lära mej använda den, men det får bli då jag har mer tid:) ååå blåsippor de har jag inte sett än,kram

Spanaren

23 Apr 2013 07:44

Antar att det är detta som är problemet med en finare kamera. Du kanske är som jag och vill kunna allt på den gång ;.) Ge inte upp! Fin bild igen/kram

AnnaKK

24 Apr 2013 08:39

Kan tänka mej att det är svårt att vänja sej av med auto och programlägen - själv började jag med de halvmanuella lägena direkt, så ärligt sagt är jag ganska nollad på hur programmen fungerar. :-)

Vad kul att du hittade det jag skrev om inställningar osv då i somras!! Och att du kände att du hade nytta av det! :-)

Kämpa på bara, och jag hjälper dej gärna med fler tips och råd om jag kan!!

Kommentera

Publiceras ej