Älskade Valborg!

6kommentarer

Som barn älskade jag valborgsmässoafton. Att få elda, grilla, vara ute och så fick man ju ha sin nya vårjacka på sig dagen efter. Mamma och pappa brukade bjuda hem vänner för att grilla och ha det trevligt. På ängen hade vi bålet som vi alla hjälp till att fylla med ris och annat som gick att elda. Min bror och jag bråkade alltid om vem som skulle tända på och detta löste pappa med att låta oss tända var sin sida. Vi fortsatte att bära ris och träffas vid bålet även under mina barns uppväxt. Men nu behöver man ju inte slita med det.  Jag är nu redo, min rygga är packad med tändstickor, grillkorv och lite annat smått och gott. Det finns ju massor av färdiga bål, bara till att åka runt och fjutta på. Får se hur  många jag hinner innan kvällen.
 
 
Önskar er alla en underbart skön och ljuvlig
Valborgsmässoafton.
 
:-)
 
 

6 kommentarer

AnnaKK

30 Apr 2013 14:23

Undrar om det inte bor en liten pyroman i dej, Lotta!? ;-)

Jag eldar i mina kaminer idag också - det räcker för min del. Tycker egentligen inte att det skulle behövas så här långt fram på vårkanten, men det gör det ju uppenbarligen.

Å andra sidan är det varken snöslask eller minusgrader ute, vilket ju trots allt HAR inträffat på valborgsmässoaftnar tidigare i världshistorien! Så... Jag klagar inte!!! :-)

Det där med husvagns- och husbilsvisningar är fullkomligt livsfarligt... Mina svärföräldrar hittade en värsting som de gärna skulle vilja åka runt med i sommar. 8-X Men jag tror väl knappast att det blir så, för den är ju inte precis gratis. Och jag är så nöjd med den vi redan har, så jag vill helst inte byta. :-D

Ha en jättetrevlig och mysig valborg!! :-)

♥ Carina ♥

30 Apr 2013 14:24

Fina minnen :)
Tack och detsamma önskar jag dig!
Kram

TantGlad

30 Apr 2013 20:59

Låter som en häääääärlig och minnesvärd uppväxt. Så mysigt det låter.
Själv har jag en lugn kväll då jag är hemma.
Ingen brasa För min del, utan ett soffhäng bara.
Lite mycket blåst ute är det åkso. Men kanonskönt att Titta på tv i skönaste soffan.
Ha en fin valborg du med.
Braskramar från mig!

Inger Maryissa

30 Apr 2013 21:38

Mysiga barndomsminnen
Jag kommer också ihåg min barndoms majbrasor, och det var så mysigt
dessutom så bytte man ut vinterkläderna mot sommarkappa, knästrumpor osv
men visst kunde det vara kyligt då också, men det struntade man i
hoppas du har en fin valborsmässso-kväll
kram

Anonym

30 Apr 2013 22:44

mysigt med sånna minnen, va vacker vitsippa du visar, jag har inte sett npån än, kramen

Spanaren

01 May 2013 18:18

Vacker vitsippa, tack/ kram

Kommentera

Publiceras ej