Nalle Puh

4kommentarer

När jag letade efter en bok idag så hittade jag Nalle Puhs bok om "lyckliga tankar"
Så då var jag ju bara tvungen att delge er några av hans klokheter.
 
Sjung hej, vad en Björn har det bra.
Sjung hej, vad en Björn har det bra.
Det gör ingenting, att himlen ej är blå,
för jag ska ha en honungsklick, att inte säga två!
Det gör ingenting, vilket väder än det è
för jag ska ha en honungsklick, att inte säga tre!
Sjung hej för en Puh! Sjung hej och sjung hå!
För jag ska ha en matbit,
om en timme eller två.
 
Sjung din själ varm :-)
 
 
 
Glada barnbarn gör en också väldigt glad!
 
:-)
 

4 kommentarer

Johanna

10 Nov 2012 18:41

Nalle puh är en klok björn!

Ja han tycker det är kul och hjälpa till far, speciellt sen de sålde sitt hus och flytta in i en hyreslägenhet, blev mkt mindre jobb och göra där :)

♥ Carina ♥

10 Nov 2012 18:42

Nalle Pun är en klok och varmhjärtad liten björn :)
Men åh vilken go'unge!!
Kram

AnnaKK

11 Nov 2012 11:00

Mer Nalle Phu åt folket! :-) Idag är det inte precis honung som dryper ur molnen som hänger ända ner i backen... Men på det stora hela känner jag mej på bra humör ändå! Har just varit ute och gått en rask promenad, och om ett par timmar vankas det en mumsig farsdags-middag hemma hos mina svärföräldrar. :-)

Ha en fin-fin söndag du också!! :-)

annechristines/bustanten

11 Nov 2012 11:43

Det med nalle puh var bra. Fint kort åkso.
Jag har hittat hit genom en gemensam bloggvän.
Kul med nya människor och bloggar.
Ha en fin söndag från bustanten annechristine!

Kommentera

Publiceras ej