Ommålning

3kommentarer

Idag ska jag ge mig iväg för att kolla in färg till stugan på Öland. Nu är den gul, men jag gillar inte gula små stugor och hur jag än försöker intala mig att det är en herrgård så förblir den en gul liten stuga. Nog för att vi får plats många i den lilla stuga när vi alla är samlade hjälps inte. Herrgårdar och stora hus får gärna vara gula, tycker jag. Jag hade tänkt mig att måla stugan röd med guldockra runt alla fönster. Men nu har jag sett de som målat gråaktig färg på fönsterkarmen och så guldokra runt själva fönstren. Vem vet jag kanske bestämmer mig för en helt annan färg när jag väl är där. I vilket fall som helst så är det hög tid nu, den hade behövt ny färg redan då jag köpte stugan men eftersom att jag redan då hade bestämt mig att måla om så vill jag inte förhasta mig vad det gällde färgval. Kanske den blir svart med vita knutar. Jag kommer att hålla er uppdaterade.


Stora gula hus gillas

Solsken = Glassväder

:-)

3 kommentarer

♥ Carina ♥

03 May 2012 13:07

Hoppas du hittar nån färg som du fasnar för.

Solsken och glassväder det gillas! ;)

Kram

AnnaKK

04 May 2012 10:44

Det är fint med gula hus, men tyvärr blir de ju så sjaskiga av grönalger på bara något eller ett par år efter målning. :-( Så en alggrön stuga kanske vore något att satsa på - behöver aldrig nånsin målas om sen!? ;-)

Madde

04 May 2012 12:54

sv: åh, tack så mycket:D



Vilken fin bild och vackert hus:D

Kommentera

Publiceras ej