Snökaos!!!

3kommentarer

Snön yrar utanför mitt fönster och jag äter just nu en välbehövlig frukost efter nattens jobb och ur högtalarna dansar toner av Rod Stewart Chrismas. Jag gillar verkligen att jobba när det är sådant busväder som det varit inatt, man blir liksom lite småbusig och inte nog med detta jag har även skrattat så jag har så ont i mina ej musklade magrutor. Snart är det min tur att få sträcka ut för att dra täcket över huvudet, vill vara pigg och utvilad till nobelfesten. Jag har nämnligen förmånen att i stället för att skrapa stol i Blå hallen och behöva stå bland 1300 gäster i toakö en egen lite fest där jag kan utan "vett och etikett" njuta av mina egna läckerheter.
 
 
Hur är vädret hos dig?
 
:-)
 

3 kommentarer

AnnaKK

10 Dec 2012 09:25

Ha-Ha! Ja, en egen helt vettlös (?) nobelfest skulle man kanske ha!? :-D Delar du ut pris till dej själv då också, eller??? 8-)

Sonen var ute och körde bil i snökaoset sent igårkväll, och det gillade jag inte så värst. Ringde och frågade hur det gick, och han sa att det var sån där snö som bara kryper under däcken lixom. Det gick vare sej att bromsa eller styra... Irk!! Men han kom välbehållen hem, så. :-)

Här snöar det inte så jättemycket, och jag hoppas att det inte tänker börja göra det heller. Helst får det sluta helt och hållet! Har tänkt åka och handla om en stund, och det är ju alltid lite spännande att se om landsvägen har blivit plogad. Skulle inte tro det... Och grusvägen jag ska köra första biten på är definitivt inte plogad. Men, men! Det ska gå ändå! :-)

annechristines/bustanten

10 Dec 2012 13:29

Busväder kan vara mysigt det. Men inte att köra bil i. Nobelfesten ska jag åkso besöka ikväll. Jag vet bara inte om jag ska ha den lilla röda eller svarta? Skämt åsido det är skönt att sitta framför tvn och slippa vett och etikett. Tänk om man måste rusa på toa hehe.
Ha en fin nobelkväll lotta.
Kram från mig bustanten.

Inger Maryissa

10 Dec 2012 20:26

I år blev det verkligen vinter och med snökaos osv.
Förutom snökaos så tycker jag det är skönt med riktig vinter när det ändå ska vara det och det är riktigt vackert ute nu
Fina bilder du har här
kramar

Kommentera

Publiceras ej