Smakminnet!

2kommentarer

Mitt smakminne har spelat mig ett spratt.
När jag var på Willys igår så blev jag så grymt sugen på ostkaka. För det är ju så gott minns jag, men det var ett tag sedan jag åt av den goda massan. Så när jag kom hem så dukade jag upp med sylt och lite lagom varm ostkaka så som jag vill att den ska vara. Men......det blev inte som jag hade tänkt mig...det smakade inte alls så gott som jag minns att det skulle göra. Så om jag känner mig själv rätt så kommer jag nog inte bli sugen på ostkaka mera, inte i år i alla fall. I dag har jag varit på ett lagom stort julbord, trots detta är matkoman bara förnamnet. Varför ska man äta så mycket, som om det vore sista måltiden varje gång.
 
 
Då har snart denna tisdag,
blivet till onsdag :-)

2 kommentarer

AnnaKK

19 Dec 2012 13:53

Om det var Willys egna ostkaka du köpte, så är det inte alls fel på dina smaklökar/ditt smakminne, utan på "kocken" som har gjort den!! Smakar inte alls som ostkaka ska smaka!!! Köp en från tex Frödinge istället, så får du en njutningsfull stund! :-)~

Inger Maryissa

20 Dec 2012 14:57

Ungefär samma hände med mig för en tid sedan
Kom ihåg när jag var barn och mamma stekte blodpudding som vi fick tillsammans med lingonsylt,
och det smakade så gott
Så nu köpte jag hem en bit blodpudding och lingonsylt.
Stekte den och satte mig vid bordet för att äta.
Men oj......inte smakade det lika gott nu, utan jag blev istället illamående och var tvungen att kasta den.
snopet !
Kram

Kommentera

Publiceras ej