Mitt första SMS!

3kommentarer

Igår så firade SMS:et 20 år och jag minns så väl när jag skickade mitt första sms. Satt på spårvagnen i Göteborg när jag fick ett sms från kompisen jag skulle besöka. Året var 1995 och min mobil hade jag bara till att ringa med i nödfall, dyrt att ringa och dyrt att skicka sms kom jag ihåg att det var. Men hur det än var så försökte jag få till ett litet meddelande om var jag befann mig och när jag skulle vara framme. Det jag kan säga om denna lilla upplevelse var att jag på kvällen fick en grundlig genomgång hur man skriv ett sms. Ja... ni kan nog själva fatta att det sms krävde sin kvinna att tolka.
 
 
Slask hos mig,
grått och skitigt,
vart tog den vita snö vägen som föll så fint igår?
 
 
 
 

3 kommentarer

Ailas

04 Dec 2012 16:26

Jag minns, det där med SMS. Haha!

Slask, vad är det? Jag kom precis in efter snöskottningen. Jätteskönt, för nu har jag rosiga kinder.

Kika in hos mig, så ser du hur det ska vara i december. :)

Kram!

soffie

04 Dec 2012 21:48

hos mej är det frotfarande svinkallt men liiite varmare idag bara 12-, tänk att det är 20 år sen det första sms kom ,å nu används det väl av nästan alla människor, kram

Inger Maryissa

04 Dec 2012 22:35

Oj, att SMS firar 20 år.
Kommer själv ihåg min första mobil och hur kul det var att kunna skicka SMS
men visst var det mycket dyrare då att skicka sms och att ringa
så jag använde också bara telefonen i nödfall.
( vilket jag gör än idag )
kram

Kommentera

Publiceras ej