Lusse lelle

4kommentarer

För att inte missa när ljusets drottning skulle träda fram i tv-rutan så ställdes klockan på väldigt tidigt. Te och andra lusse godsaker bullades upp på bordet och med uppdragna ben i soffan inlindad i fleecefilten så kom hon då med ljus i sin krona. Så fint de sjöng och det goda teet har aldrig smakat så gott. Som krona på verket så tittade solen fram och de många dagars skitväder var som bortblåst. Hunden har nu  fått läsa sin morgontidning och jag är redan inne på min tredje tekopp. För att ni nu inte ska tro att det bara är nöjen denna fina dag så har jag även tvättstugan :-)
 
Nikon fick följa med på morgonrundan
 

Hoppas du också fått höra ljuva toner från något luciatåg,
kanske samma som jag.
 
:-)

4 kommentarer

AnnaKK

13 Dec 2012 12:03

Jag tror minsann inte att jag har hört någon Lucia-sång ens på radion än så länge idag!? Konstigt, faktiskt... Å andra sidan har jag varit ute en hel del, så jag kan ha missat eventuella såna som ändå har varit. :-)

Hade hoppats på klart solsken här också, men så har det inte blivit. Just nu är det faktiskt rättså mulet. Men det gör inget, för det är så pass kallt ute att jag är nöjd just nu. Men kanske jag slinker ut en liten stund till lite senare i eftermiddag. Hunden vill nog det, om inte annat. :-)

Jodå, han hjälper alltid till med att bära in ved - fast hans "klabbar" brukar samlas i en hög på gräsmattan... <:-)

annechristines/bustanten

13 Dec 2012 14:12

Låter son en jättemysig morgon. Visst är väl luciamorgon lite spesiell ändå. Allt smakar ju så mycket godare då.
Ha en jättefin luciadag. En stor lussekram från mig bustanten.
Psss fina bilder du har förresten.

♥ Carina ♥

13 Dec 2012 18:10

Jag kikade lite på lucian på tv:n i morse innan jag gick hem från jobbet. Ett nattpass kvar sedan helg :)
Kram

soffie

13 Dec 2012 20:48

mmm va vackert det är med Lucia,vi fick se 6ornas luciatåg idag i kyrkan å det var så vackert, fina blommor..

Kommentera

Publiceras ej