Kalla fötter

5kommentarer

Kallt men ingen snö, så jag ska nog inte beklaga mig när jag vet hur mycket snö det kommit på andra ställen i Sverige. Men det är ju så jobbigt att frysa, jag gör ju av med hur mycket energi som helst när jag hela tiden går och spänner mig. Axlarna uppe vid öronen och stela muskler. Ska ta på mig extra mycket kläder inför sista jobbnatten för veckan. Nu ska jag ta mig en stor kopp te för att tina upp efter hundpromenaden. Haha...Gozzi trippade som en fin dam när vi var på väg hem, han tycker inte om att bli kall om tassarna. Jobbigt med att bli blöt och så fastnar det en massa snö under trampdynorna. Men nu ser han nöjd och belåten ut efter mat och hundrunda. Naturligtvis så hann vi ut idag innan solen gick ner, en runda ner till de tomma bryggorna styrde vi nosen och Nikon.
 
 
Min väderuppdatering,  -9 och uppehåll
men mörka moln har klätt vår himmel.
 
Just nu så nynnar jag på Mauro Scoccos nya jullåt
"Årets Julklapp" heter den!
 
"Hej hej December,
med snökaos och försenade tåg....."
(den är såååååå bra)
 
Ha en fin fortsättning på kvällen :-)

5 kommentarer

soffie

06 Dec 2012 19:41

det började snöa här igår å gör det än,det blev genast så vackert med allt vitt ute å barnen på skolan är jättaglada över snön å då blir jag med glad:)må gott

Inger Maryissa

06 Dec 2012 19:56

Jo, blir man kall om fötterna så fryser man i hela kroppen, och ja det är jobbigt
och säkert jobbigt för vovvar också
kram

♥ Carina ♥

06 Dec 2012 20:01

Ingen snö? Men det är ju orättvist! Jag skickar lite till dig... ;)
Kram

Annika

06 Dec 2012 22:30

Jag har oxå en hel drös med snö som jag vill bli av med. Så säg bara till så skickar jag vidare. Ja fötterna måste man hålla varma. natti.natti

AnnaKK

07 Dec 2012 14:28

Idag trillar det ner en massa ny snö här IGEN... Och det är troligtvis sån där "fastna i pälsen"-snö, så jag har dragit mej hela eftermiddagen för att gå på promenad med hunden. Han har själv inte visat några tecken på att vara speciellt sugen på det, så vi avvaktar nog lite till. :-)

Övervägde att slänga bort en skvätt grädde som blivit bortglömd i kylen, men så smakade jag lite försiktigt på den och den var okej. Så jag kokade knäck på den! Får väl bli att mumsa på (suga på rättare sagt, för de blev verkligen stenhårda!) framför tv:n ikväll.

Trevlig helg på dej! :-)

Kommentera

Publiceras ej