I all enkelhet!

3kommentarer

När jag gick förbi vår lilla butik på väg hem från hundpromenaden för en stund sedan så läste jag på löpsedlarna och där fanns massor av tips och annat inför julen och det nya året vad det gäller både hälsa och harmoni. Men nu behöver ni inte slänga ut en massa pengar på det för jag ska ge er tio hälsevårdsregler från farfars universal plånboksinlägg från 1933, för visst borde de väl ändå gälla även 2012 :-)
 
1. Frisk luft dag och natt är grundvillkoret för hälsa.
2. Rörelser är liv. Daglig kroppsrörelser
3. Måttlighet och enkelhet i mat och dryck.
4. Nogrann vård av hudens och förnuftig härdning.
5. Dräkten får icke vara för varm eller för trång.
6. En hälsosam bostad.
7. Noggrann renlighet i allt.
8. Regelbundet arbete.
9. Ändamålsenlig vila och förströelse.
10 Ett gagnrikt, på arbete, ädla gärningar och sann glädje rikt liv är slutmålet för all häsovårde.
 
 
Här gick Gozzi och jag idag, men det vita på bilden stämmer inte med hur det ser ut idag.
 
Ha en bra kväll!
 
:-)
 
 
 
 

3 kommentarer

♥ Carina ♥

10 Dec 2012 18:34

Ja du, dom där reglerna står sig än idag :)

Anonym

11 Dec 2012 09:49

Just det... och hör sedan! Precis så där är det.

En vitsippsskog skulle vara mycket hälsobringande just nu, känner jag.

Hälsosam och trevlig tisdag önskar jag dig!

Kram

soffie

12 Dec 2012 20:34

mmm vackert där skulle jag gärna gå nu å slippa kyla å snö....

Kommentera

Publiceras ej