Doftgran

4kommentarer

Många bönder har så stora problem med att folk stjäler på planteringarna att de nu sprider grisurin på sina granar. Inget som man känner när man är där i skogen och springer men när den lilla stulna granen stått inne ett par dygn så luktar det så illa att lukten inte försvinner förrän till påska. Inte utan att jag småler lite åt tanken på den förstörda julen. Jag för min del skulle hellre vara utan gran än fira julen med en stulen sådan.
 
Haha...kul med spegelbilden!
 

Tredje ljuset brinner så fint
nu är det inte många dagar kvar
tills Tomten kommer.
 
:-)

4 kommentarer

annechristines/bustanten

16 Dec 2012 07:09

Det är nog kanske bäst att köpa granen ändå. Man vill ju inte ha nån äckeldoft inte. Jag kom i håg en gång när jag var yngre och runt 13 år hur jag och min avlidne bror som var 5 år äldre jagade en gran i skogen. Det var 25 minus och jag var så noga med att hitta den perfekta granen. Vi gick längre och längre in i skogen tills jag tillslut höll på att förfrysa fötterna. Så nog är det skönt att köpa granen allt. Att slippa vara en tjyv och förfrysa fötterna.
Villken fin bild du har.
Sen önskar även jag dig en jättefin Tredje Advent.
Kram kommer här!

♥ Carina ♥

16 Dec 2012 12:20

Haha, ja där får dom, tjuvarna!
Önskar dig en fin 3:e advent!
Kram

soffie

16 Dec 2012 14:23

va läcker bild .. nu har vi inte det problemet då vi alltid firar julen borta så vi har aldrig någon gran :) men haha rätt åt dem som stjäl en gran å sen får stanken med sig hem ;) kram

AnnaKK

16 Dec 2012 16:02

Det där knepet har jag också hört - fast då gällde det en gran som en julgransförsäljare skyltade med utanför sin gård. Den blev tydligen stulen lite allt som oftast, och fick bytas ut lika ofta. Till sist började han tillämpa det där med att doppa dem i gödselbrunnen... :-D

Blidvädret som råder nu ökar sannolikheten för att det kommer att finnas en gran i vårt hus till jul - nu kan man ju hitta dem igen när det inte längre befinner sej under en massa snö. :-) På vilken fastighet vi kommer att "stjäla" den återstår att se. Förmodligen på mina svärföräldrars.

PS! Julbordet igårkväll var alldeles förträffligt! :-D Men jag åt nog lite onödigt mycket - som vanligt... <:-)

Kommentera

Publiceras ej