Sommarnätter

0kommentarer

Det har varit underbara sommarnätter nu när jag jobbat, ljummet och skönt. Det kom en regnskur i förgår natt men det var som varmvatten som föll i lagom droppar från skyn. Kvällssolen har gått ner båda jobbnätterna och färgat himmelen underbart röd och man kan inte sluta förundas över hur vackert det kan se ut. Nu är det snart jobb igen, men snart väntas ledighet och det ska bli skönt.
 
När vi besökte djurparken hade personalen satt upp denna skylt vid schimpanserna inhägnad. Inte utan att jag blev lite nyfiken på hur hårt de kunde kasta. Det var tydligen flera än jag som funderade över det, mannen som stod en bit från mig gjorde det som man inte skulle göra enligt skylten. Inte trodde jag att en apa kunde kasta med en sådan kraft. Hann inte få upp kameran men det var kanske tur.
 
 
 
:-)

Kommentera

Publiceras ej