Sociologisk undersökning

3kommentarer

Inget nytt precis och vi har ju hört det förut "sådan husse, sådan hund". Men Brittiska forskare har kommit fram till att valet av hundras har större avgörande än man tror, hundens utseende och temperament kan avslöja vem du är. Oftast väljer man en hund som återspegla ens egna egenskaper. Kom att tänka på att jag listade vilka egenskaper som var viktig när jag skulle köpa ny hund. Livslängd, inlärning, hur de funkar tillsamman med andra hundar, om de gillar barn, vaktegenskaper, pälsvård....känns som det är egenskaper många vill ha ut av sin hund. Med tanke på att jag gillar att samla familjen så borde jag ju valt en vallhund och inte en jaktras. Men det är ju klart när jag tänker efter, förutsättningarna förändras ju, jag hade ju tonåringar då och de behövdes jagas lite ibland. Annars så vet jag inte vad Gozzi och jag har för likheter...... mer än sak, vi är lika envisa.
 
Sådan husse såda hund!
 
Solen skiner och det är 26 grader ute!
 
:-)
 
 

3 kommentarer

Per-Anders

19 Aug 2012 17:07

Det stämmer säkert att man väljer hund med egenskaper man trivs med. Själv har jag aldrig haft någon hund men väl flera katter. Jag gillar katter därför att man måste vinna deras förtroende för att få deras vänskap.

Ama de casa

19 Aug 2012 21:58

Jag har bara haft en hund i hela mitt liv. Det var när jag var liten och pappa köpte en dalmatiner. Hon var jättego, Freja, men det var lite jobbigt att ha den "vidjesvansen" i ansiktshöjd. Gjorde ont :-)

Annars har jag haft en massa djur. Hästar, bland annat (kom samtidigt med hunden när jag var sex år).

Sen har jag haft ett lamm och en säl i badrummet. Fast inte samtidigt :-)

soffie <3

19 Aug 2012 22:24

mmm vilken dag det blev idag å vilken underbar bild:)

Kommentera

Publiceras ej