Ölands djurpark

2kommentarer

I lördags fick Ölands djurpark och nöjesfält ett heldagarsbesök av familjen. Barnen som hade laddat hela veckan var taggade inför alla kommande upplevelser som parken erbjuder. Djuren ligger ju högst på min lista men det som lockade barnen mest var alla karuseller. Vattenlandet fick ett snabbesök just innan vi skulle åka hem eftersom tiden blev knapp där mot slutet. Djurparken med sina 100 olika arter från hela världen fick vi nästan tvinga barnen att följa med för att se. Det har blivit några besök på djurparken genom åren men nu så var det väldigt längesedan jag var där. Om jag hinner så ska djurparken få ett besök till innan de stänger för året för jag vill gärna se hur mycket alla de små djurbarnen vuxit.
 
Timon satt på sin vaktpost medan de små surikatungarna lekte
 
Slappa i sommarvärmen tyckte Tigern var skönt
 
Krokodilen rörde inte mera än ögonlocken trots att vi stod där länge för att få se honom röra sig
 
Det var nästan att hela djurparken fick plats i strutsens gap
 
Två flamingos som munhuggs
 

Bara några droppar med regn i helgen
annars sköna dagar och ljumna kvällar :-)

2 kommentarer

Inger Maryissa

06 Aug 2012 22:17

Underbara foton på de fina djuren och kan tänka mig du gärna vill göra ett besök där snart igen
kram

Ailas

06 Aug 2012 22:19

Tack för dessa helt underbara bilder, så bra tagna.
Det var ett tag sedan jag besökte denna park och det lär inte heller bli någon visit denna sommar. Vi hade talat om Borås, men inte heller det har blivit av.

Idag har det regnat precis hela dagen och jag har inte gjort ett skapande handtag. I protest. :)

Kram!

Kommentera

Publiceras ej