En tur till tippen

4kommentarer

Kändes riktigt skönt när jag körde mot sopstationen idag för att slänga lite skäp. Inte alls så jobbigt som när jag var där sist inför husförsäljningen. Samtidigt som jag hoppade ur bilen och med lätthet tog mig ann mitt skräp så behövdes det bara en titt åt vänster för att jag snabbt skulle inse att jag inte var botad. Där mitt bland alla stannade jag upp i min kastarörelse samtidigt som det kom två killar emot mig bärande på en sådandär utdragbar säng från 50-talet målad med någon gräddvit färg. Så vacker att jag nästan fick hejda mig från att skrika "inte slänga den fina". Jag böjde ner mitt huvud för att inte behöva se när den slängdes i containen, men ljudet av den fina sängen när den hamnade där hördes lång väg. När jag satte mig i bilen för att köra så kom samma killar bärande på var sin karmstol.............tur de inte hörde mitt tysta skrik.
 
Ska nog ta en runda till tippen i morgon mé
mest som terapi :-)
 

4 kommentarer

soffie

11 Aug 2012 20:42

men oj att de kasta så fina saker,du kunde ju frågat om du fick dem.kramen å vilken sötis du visar...

myrins - fotoblogg

12 Aug 2012 00:51

häftig bild! :)

Ailas

12 Aug 2012 18:31

Bara för det, så var även jag till tippen (eller sortergården, som den heter här) igår. Slängde inget fint och det såg inte ut att någon annan gjorde heller. Men detta är Småland, haha.

Hoppas att du har en fin söndag!
Kram

soffie

12 Aug 2012 20:56

hoppas du haft en solig dag:)

Kommentera

Publiceras ej