En sväng åt söder

1kommentarer

Tanke blev handling och Ölands södra sida fick ett besök, lite mera allvarligt på denna del av Öland men nog så vackert. Kameran var med men när jag väl var där så bestämde jag mig för att bara se och uppleva, ärligt talat så är alvaret inte så fotovackert som själva upplevelsen med vidderna. Hur många gånger jag än besöker Öland så blir man aldrig färdig med att se allt. Den något mindre kustnära vägen från Mörbylånga till Degerhamn nästa rakt igenom odlingslandskapet var väldigt vacker. Fågelskådarna stod uppradade vid Ottenby för att skåda förhoppningsvis någon ovanlig fågel som råkat felnavigera. Efter en något kylig men vacker kväll var det väldigt gott med en stor kopp te i mitt lilla lusthus.
 
Tänk vad en liten spindel kan väva
 

Då var det fredag och det gör ju inget :-)

1 kommentarer

jenny

10 Aug 2012 12:52

Det är otroligt vad spindlar kan. Jag vet inte hur många spindelnät jag har hittat i trädgården. Jag har en som vill väva ett nät i mellan trädgårdssolen och bordet, jag känner mig elak när jag måste ha sönder varje dag då jag vill sätta mig, men varje morgon har han vävt ett nytt. Stackars spindel..

Kommentera

Publiceras ej