Vad är en bal på slottet

6kommentarer

Jag kan inte förstå varför ingen tror på mig när jag säger att jag dansat balett som liten. Iklädd sockiplast och en åtsmitande blå ärvd ballerinadräckt med en liten volang nertill stod jag där vid ribbstolarna i den gamla gymnastiksalen och viftade med armar och ben. Enligt mig själv så var jag mycket duktig om inte säga bäst på att göra fina grasiösa rörelser. Någon tåspetsdans iklädd en tutu blev det aldrig för min del, kan bero på att dansläraren och min uppfattning om hur bra jag var inte stämde överens med verkligheten. Som tur är så har jag bara goda minnen från mina lektioner och det måste ju vara det viktigaste. Fundera just nu över varför jag inte låtit någon av mina flickor dansa balett, tänk om jag snuvat Sverige på en duktig ballerina om de nu ärft mina fina talanger vill säga. Kan ju vara därför jag inte låtit de dansat vid närmare eftertanke. Har tyvärr ingen bild med mina graciösa rörelser så det får duga med en solnedgång från Öland.


Fullmånens kraft är som störst i natt!

:-9

6 kommentarer

Annelie

12 Oct 2011 20:59

Hej mamma saknar dig massor men vi har det `sa bra pa G canaria, jag ville ju dansa balett nar jag var liten men tack for att du bad mig gora ngt annat!! Kramar kram

Inger Maryissa

12 Oct 2011 22:34

jo, många småtjejer drömmer nog om att bli en balettdansös

Och en del blir det och andra inte..

Min dotter gick på balett som barn, men slutade då hon blev så besviken på vad hon tyckte var småbarnslekar...;-)

hon ville ju dansa på riktigt ;-)

Men hon var för liten för att förstå att det krävdes lång träning :-)

Ja, nu är det fullmåne, och den är riktigt vacker

får se hur sömnen blir inatt... :-)

kram

Gökboet

12 Oct 2011 23:23

Vilken härlig kommentar från din dotter! Och du, bildbevis från baletten behövs inte, du har beskrivit så bildligt, att jag kan se det hela framför mig.

Åke

13 Oct 2011 12:51

Jag tror på dej och att du var lysande som balettdansös!

Marie-Louise

13 Oct 2011 13:10

Jag tror nog du var en lysande balettdansös :) Kram

soffie

13 Oct 2011 19:32

otroligt vacker bild, Min Nellie dansar balett och älskar det:) kramen

Kommentera

Publiceras ej