Tända ljus och gosetofflor

4kommentarer

Vad vore höstrusket utan stearinljus. Som tur är så har det åtminstone slutat att regna och om man som jag då måste gå ut i sena timmen så upptäcker man att månen håller på att fyllas upp. Riktigt vackert må jag säga. Som tur är så var lurvetass snabbkissad ikväll för jag tassade ut i morgonrocken, sådan man kan göra då man bor på landet utan fnissande grannar. Inte utan att jag sitter här och huttrar nu även att jag nästan är omringad av värmeljus och insvept i en filt. Början man väl frysa så får man nästan springa en mil innan man får upp värmen. Tycker mig ana en viss retning i halsregionen men förhoppningsvis så är det bara inbillning, för sjuk bara vägra jag att bli. Synd att jag inte har någon whiskey hemma för då kunde jag tillrett mig en te knekt, ska var bra medel för att förebygga elaka små bakterier sägs det. Om inte annat så blir det i alla fall roliga att bli sjuk. Men om jag nu måste välja så är jag hellre lite sjuk i halsen än råka ut för vinterk......ni vet. Nu ska jag ge mig själv lite sömn och när jag vaknar i morgon så är allt som vanligt.


Mina små gosenosar

:-)

4 kommentarer

Selma

11 Oct 2011 09:21

Du det där var verkligen två sötisar det.

Gökboet

11 Oct 2011 10:01

Tack för titten och din kommentar på Gökboet!

Nu är det förmiddag och jag hoppas du känner dig lite bättre idag och DU, dina två gosenosar kan jag då inte se mig mätt på :)



Kram!

AnnaKK

11 Oct 2011 12:01

Inget hemma-apotek utan whiskey! :-D



Hoppas du inte har blivit sjuk?? Visst blir man mer frusen så här års, och riktigt ännu har man inte fått in vinterrutinerna vad det gäller att elda i kaminerna, så emellanåt blir det onödigt svalt inomhus... <:-)



Här skiner solen mellan regnskurarna idag.



Inger Maryissa

11 Oct 2011 22:49

jo, månen är riktigt vacker just nu

Ja, det måste vara skönt att kunna tassa ut i morgonrock när man bor på landet

vilket påminner mig om min barndoms somrar uppe i Ångermanland i Nora / Nordiggrå

där vi bodde i ett torp, och vi kunde gå ut i natten i bara nattlinnet...ljuvligt...

Vilke så sött foto du har här

kram

Kommentera

Publiceras ej