Kladdig citronkaka

6kommentarer

Fredagsmys kaka

2ägg
2½ dl socker
150 gr smör
1 tsk vaniljsocker
1 citron, rivet skal och pressad saft
1½ dl vetemjöl

1, Vispa ägg och socker pösigt. Smält smöret och rör ner äggsmeten
Vänd ner vaniljsocker, cironskal och saft och mjöl.
2, Häll smeten i en smord form och grädda kakan
i 35 minuter. Låt kakan kallna och ganera med citron
och citronmeliss. Servera med en klick grädde.

Ugn: 150 grader
8-10 bitar

Lycka Till!


W;s nya näsa

Då var det fredag igen och det gör ju inget
och för er som ännu inte bokat in något fredagsmys
FOTBOLL på tv kl 18.00 Sverige-Finland
:-)

6 kommentarer

AnnaKK

07 Oct 2011 11:37

Uuuh... Nu påminde du mej om att det måste bakas i detta hus inför imorgon! 8-X Älgjaktlaget som maken är med i ska ha fest imorgonkväll, och på makens lott står att ordna en kaka till kaffet. Vet att han har en massa annat han behöver fixa imorgon, så risken är överhängande att det blir jag som måste baka! Usch, jag KAN inte baka!? Slutar nog med att jag åker och köper något färdigt! ;-)



Din citronkaka låter himla god - ha det så mysigt när den ska avnjutas ikväll! :-)

AnnaKK

08 Oct 2011 10:09

Det gick ju vägen i fotbollsmatchen igår - fast det var då ett bedrövligt försvarsspel vi hade... 8-I Det blir livat och glatt att möta Holland om några dar!!!

♥ Carina ♥

08 Oct 2011 11:26

Den kakan låter god. Jag tar med mig receptet när jag går :) Tack!



Här hade vi också fredagsmys till fotbollen. Men vilken tur vi vann, Finland hade mycket bättre spel tycker jag.

Kram

Marie-Louise

08 Oct 2011 11:46

Vilken enkel och härlig kaka, den måste nog testas idag. Ha en fin helg. Kram

soffie

08 Oct 2011 14:34

mumsig den lät å hihi vilken härlig bild:)

Anonym

08 Oct 2011 16:44

Fredagsmys är aldrig fel! Hoppas att du har det gott även idag, lördag!

Själv befinner jag mig i underbara Almuñécar utanför Malaga, med två väninnor. Elva våningar upp, Medelhavets ständiga sus i öronen... skönt bad bara några meter bort... Gott är livet!

Kommentera

Publiceras ej